29 Augusti 2009- Tack för idag!

2009-08-30 - 01:53:31
Hejhej, nu har Felle typ precis åkt hem, vilket är mycket sorligt för nu har jag ingen att sitta och snacka med. Det enda jag har som sällskap just nu är en liten hund som bara vill ut hela tiden. Men nu fick jag honom till att gå och lägga sig iallafall.

Och ja, vad ska man säga om denna kvällen? Mycket, mycket skratt.
Rikigt kul har det varit, fast att kvällen blev kort för en del och längre för en annan del.

S; Vi har det riktigt trevligt!
E; Ja, det har vi faktiskt... Jag skrattar, du skrattar, Felle skrattar och Ida skrattar!

Dahla och Eric ligger och snarkar och jag har fått det tråkigt. Tur som det så har man iallafall en god vän vid namn Andre Tajti som är social på msn.

Och nu har det gått 45 minuter sen Felle stack och hon har inte loggat in på msn, tänk om busschuffören har kidnappat henne? Nej, det hade han inte. Jag hade bara missat att hon hade loggat in. *pust*

S; JAG HOPPAS VI ÄR VÄNNER TILLS VI DÖR!
E; Ja, men vet aldrig när man dör...



F; Du och dahla får sova i samma rum.
E; Jag må vara påverkad men bög är jag inte!

Just nu sitter jag och leker psykolog, det är ganska roligt. Vad annars kan man göra klockan ett på natten när de andra sover?

Hm, för att roa sig sitter jag och redigerar bilder och snackar med Tajti och Elinor, Felicia pyste nyss.

Eric till Felicia; Jag är inte påverkad och du är kille.

Inga bilder på kläderna idag, så jag för avsluta med en jätte söt bild! Ha det bra.

28 Augusti 2009- Rekord

2009-08-28 - 23:12:32
Hejhej, äntligen fredag! Hade spanska glosor idag som jag tror att jag klarade ganska bra, även läxförhör i svenska som också gick bra.

Idag har jag tagit nytt rekord; Cyklade hem från skolan på fem minuter när det annars brukar ta runt en kvart.
Snabbt packa och prata lite med mamma sen vidare till Dahla... snabbt!

Tjugo i tre bar det av till Center syd, vilket var efterlängtat.
Inhandlat; Kofta, linne, bh och t-shirt. Bilder kommer kanske imorgon.

Vid åtta var det typ filmkväll hos Dahla, nu har typ alla gått. Men Felicia och Eric sitter och spelar tv spel just nu. Exakt just nu vann Felicia över Eic med en halv sekund and Felicia goes happy!

Annars är Kalle och Dahla på mc donald´s och inskaffar burgare, själv sitter jag här och små kollar när de spelar. Och nu ska jag också spela. Ha det bra!

27 Augusti 2009- Happy

2009-08-27 - 18:20:39
Hejhej, idag är jag överraskande glad! Jag vet inte varför men allt känns så jävla bra. Allt har liksom bara glidigt på med en himla fart. Skolan har till och med känts bra. Och efter skolan stack jag hem och sen joggade jag i tjugo minuter och sen gjorde situps, armhövningar m.m och det känns så himla bra. Fy tusan vad glad jag är!

Som sagt man lär sig något nytt varje dag; Man ska inte nysa i handen med mat i munnen.

Imorgon blir det Center Syd, jippie yey! Men nu ska min kära moder ockopera datan och jag ska dra mig vidare till Ku. Ha det bra!

26 Augusti 2009- Glass!

2009-08-26 - 19:19:47
Hejhej, här sitter jag i min kära datastol och har ont i nacken och det är sol ute...
Jag är riktigt sugen på att gå ut, men hur kul är det att yra runder själv liksom? Och typ alla andra gör redan något annat ikväll. Så det får bli datan ett tag, sen duscha och sen vidare ner till min uber sköna säng och krypa ner där och se det sista avsnittet av The Bachelorette. Jag tror att Jason kommer att vinna. Sen har jag köpt Sia glass också, chokladsmak! Vilket som kommer att ha en plats i mitt knä klockan nio.

Slapp skoldag idag. Inga vanliga lektioner, utan vi hade sånna värdegrundsövingar (?) Alla delade upp sig i sex grupper tror jag det var, med alla i L-huset. Vi gick runder till sex olika stationer och kamma hem poäng där. En station var som till exempel att vi skulle plocka så många m&m´s vi kunde med kinapinnar, och jag kan ju meddela att det gick skit bra för min del, men vi lyckades bara få upp 35 stycken i skålen medans rekordet var 53 stycken. Hyfsat rolig dag, riktigt rolig dag om man jämför med en vanlig skoldag.

Efter skolan bar det hem till Johanna. Vi såg på någon film som utspelade sig på 1700- talet.



Den var faktiskt bra i början och fram till det nästan var slut. För då bytar det helt plötsligt tid till senare och alla är gamla, och där sitter man och väntar på att killen ska komma tillbaka till Jane så de får leva lyckliga i alla sina dagar och det skitet. Men då när alla är gamla och de är på ett bröllop så dyker då den dåvarnade snygga killen upp och har en dotter!? Liksom man ville ju att killen skulle bli tillsammans med Jane igen men nänä, då har han gift sig och fått barn. Så slutar allt med att den dottern är en stor beundrare av Jane som är författare, och att Jane läser högt från en av hennes bok... Snipp snapp slut så var det sega slutet slut!

Ja, sen gjorde vi lite annat.

J; Trodde du att jag var en seriemördare?
I; Nej, jag trodde du var en tidningsmördare.. !
Humor.

Nädu, nu ska jag göra en god gärning mot Magnus ochh Ella och bränna över alla bilder från bröllopet/dopet till en cd.
Det står att det kommer att ta en timme!? ;0 ... Jaja, jag är snäll. Ha det bra!

24 Augusti 2009- Barnvakt

2009-08-24 - 15:27:23
Hejhej, nu är man hemma, skönt! Och jag känner doften ifrån min tåbira, usch usch usch... Men jag skyllerna på mina skor. De har varit på en promaned med mig ute i regnet och sedan ett bra antal timmar inne på Ullared, vilket gör hela saken mycket bättre.

Skolan idag till halv ett, eftersom jag skulle vidare till Läkarn sen. Det funka bra, har precis komit hem där i från. Och nu kurra min mage, men orkar inte gå och hämta något.

... eller jo det gör jag, återkommer efter jag fått i mig födan.

Jappjapp, och nu är hon tillbaka. Två riskakor och dricka. Okej, inte så jättegott, riskakor är bara gott ibland om man är riktigt sugen på det, men det duger iallafall.

I lördags så passa jag mina kusiner (Nellie 11, Fanny 8, Axel 4) även Dahla. Nej, jag passade inte Dahla, han hjälpte mig genom att busa med Axel som är den mest hyperaktiva ungen jag vet. Men det gick bra. Pizza, film, godis och läsk, vilken människa på jorden faller inte för det.

Nellie Fanny  Axel
Ser ni så kul dem har det? :)

Sen var det sista bussen hem och hem till Dahla, även inom Eric.

Nu ska jag fixa andra saker så ni får ha det bra!

22 Augusti 2009- Kanske lite för mycket ifrån det goda

2009-08-22 - 15:47:19
Hejhej, idag än så länge så har jag inte gjort så mycket. Åt pizza resterna från igår, kommer att äta pizza igen ikväll ute i Asmuntorp, ska passa mina hyperaktiva kusiner. Dahla kommer också vara där, skönt. Cajsa skulle egentligen också hjälpa mig men hon drog sig undan. Men jaja, det kommer nog bli bra, eller det kommer bli bra.

Har inget annat att meddela ifrån denna civilation. Ha det bra!

21 Augusti 2009- Possetivt

2009-08-21 - 22:32:06

Hejhej, kommit hem ifrån doktorn nu och har även ätit pizza. Det visade sig att jag hade urinvägsinfektion, tyvärr. Nu kommer jag att ta pencilin tre gånger om dagen i fem dagar. Om jag har tur så är det värsta över på måndag, om inte så måste jag tillbaka till doktorn för annan medicin. Eftersom jag var så duktig så fick jag en tidning av pappa på konsum sen, FRIDA blev det då såklart. 

Jag tittade precis ut genom fönstret och då ser jag en rosa/ lila solnedgång. Alla moln är rosa, och solen lyser liksom bakom molnen så det blir fin skuggning. Synd att batteriat i kameran är urladdat.

Jag måste klippa mig, jag har inte klippt mig på mer än ett år! Men jag vet inte hur jag ska klippa mig. Ska jag liksom bara ta topparna och klippa upp det en bit så det lockar sig mer när det torkat, eller ska jag testa på något helt nytt? Ja, det verkar som jag har något att fundera på. Och när jag frågar andra om hur jag ska klippa mig så får man bara onödiga svar tillbaka, alltså är det lönlöst.

Nu sitter jag och har tråkigt, redigerar bilder...

cajsa  


Ha det bra!

21 Augusti 2009- Urinvägsinfektion

2009-08-21 - 17:09:15
Hejhej, jag har kissat sex gånger idag och det gjorde ont. Jag har troligen urinvägsinfektion.

Vad är tecknen på urinvägsinfektion/blåskatarr?

Sveda eller smärtor då man kissar. - ja

Täta behov av att kissa. - ja

Eventuellt grumlig och illaluktande urin. - ingen aning

Eventuellt smärtor över blygdbenet. - ja

Pappa ringde doktorn och doktorn svara, inga små apor får i sängen vara. Haha, minns ni den?

Pappa ringde iallafall doktorn och nu ska jag dit klockan sex så jag missar troligen Johannas kalas, typiskt. Jag såg fram emot att se henne öppna presenten och sedan när hon slänger sig i mina aramar av lycka och förklarar hur mycket hon älskar mig.

Jag är jätte kissenödig, men jag får inte kissa av doktorn. För han ska ta urinprov.

Nu ska jag hålla mig i en timme till. Ha det bra!

21 Augusti 2009- Johanna

2009-08-21 - 15:06:13
Hejhej, nu sitter jag hemma hos pappa och har det trevlligt. Ingen är hemma, vilket jag tycker är riktigt skönt. Om två timmar så ska jag på sånt kalas hos Johanna för hon blir 15 år!

Nu ska jag bjuda på min vackra röst

Ja, må hon leva!
Ja, må hon leva!
Ja, må hon leva uti hundrade år!
Javisst ska hon leva!
Javisst ska hon leva!
Javisst ska hon leva uti hundrade år!

Och när hon har levat
Och när hon har levat
Och när hon har levat uti hundrade år!
Ja, då ska hon skjutas.
Ja, då ska hon skjutas
Ja, då ska hon skjutas på en skottkärra fram!

Och när hon har skjutits
Och när hon har skjutits
Och när hon har skjutits på en skottkärra fram
Ja, då ska hon hängas
Ja, då ska hon hängas
Ja, då ska hon hängas på en häst bakåfram!

Och när hon har hängts
Och när hon har hängts
Och när hon har hängts på en häst bakåfram
Ja, då ska hon dränkas
Ja, då ska hon dränkas
Ja, då ska hon dränkas i en flaska champange!

Ett fyrfallet leve för Johanna
Hipp hipp hurra, hurra, hurra, hurra!

Ajdå, nu fick jag lite ont i min kära hals. Synd att ni inte kunde höra mig, jag hade sett fram emot att ni skulle sitta framför datan och ropa; HUVUDVÄRKSTABLETT SNABBT!!!

Haha nä, ni hade ropat; En gång till! En gång till!
... eller inte.

Riktigt skön dag i skolan idag faktiskt. Jobbade bara på en lektion, en lektion med film och dem andra pratade dem bara på och gick igenom vilka mål vi skulle nå och sånt... boring.

Tack för mig och ha det bra! Åter ett stort grattis till Johanna.
Ha det bra!

20 Augusti 2009- Överaskad

2009-08-20 - 21:11:57
Hejhej, nu är mitt dataförbud slut! Och det känns himla bra. Egentligen skulle jag haft det i tre dagar till, men jag har skött mig, det lönar sig tillslut.

Och jag skulle ju skriva ett inlägg om dopet jag va på i lördags. Jag kan ju säga att det var super.
Vi sitter i kyrkan och väntar på att musiken ska starta och dem ska träda in i kyrkan.
- Musiken startar och dem träder in..


Min första tanke "Dem ska inte gå in först, detta är dop"
Min andra tanke "Hon har en bukett i handen, musiken låter som bröllops musik"


Japp, dem får alla chockade och går fram till altaret och gifter sig.




När Magnus och Ella har gift sig så fortsätter det hela med att kusin Julia får bli döpt.

Prästen var konstig, jag tycker inte om henne, hon tyckte att killen som filmade var ivägen och går fram och trycker upp Julias huvud i kameran för att få honom att flytta sig. Och sedan avbröt hon någon gång för att be honom flytta sig. Liksom han var faktiskt inte så mycket ivägen och alla kunde se. Jaja, är inte så förtjust i den prästen iallafall.


Hur som helst så var det jätte fint.

Sen var man tvungen att vänta på att mamma skulle lämna några i lokalen och sedan komma tillbaka för att köra oss andra.


Men då kommer denna gestalten marcherande, så väntandet blev inte så tråkigt.

Och sen var man i lokalen och nu kommer några miniatyr bilder. Klicka på dem för större format.

  
  
  

På dansgolvet var det full fart

        
  
  

Mycket skratt var inblandat...
  
  
  

... även pussar.

Ella och Magnus


Lennart kan inte fota och jag ser nerdrogad ut
.

Men nu räcker det för idag, nu ska jag nog krypa ner i sängen.
Ha det bra!

18 Augusti 2009- Dataförbud

2009-08-18 - 15:43:42

Hejhej, Johanna har rätt; Jag har dataförbud.
Ha det bra!

17 Augusti 2009 - Johanna gästbloggar!

2009-08-17 - 22:38:34
Hej allihopa!
Jag vet att jag kanske inte borde göra detta men Ida älskar mig precis som jag är och hon tar nog inte illa upp.
Vi kan se de som att jag gästbloggar, och de blir väll lite kul för Ida är så tråkig. Ida har inte varit inne på msn på hur länge som helst och hon svarar inte på mina sms så jag börjar seriöst fundera på att hon har utegångsförbud eller dataförbud.

Jag har så jäkla tråkigt här hemma nu och snart kommer säkert mamma tvinga mig att gå och lägga mig eftersom skolan snart börjar vilket gör mig så himla trött. Dock är jag jätte glad eftersom jag ska klippa mig imorgon och jag ska inom håkanssons och prova skor innan jag kanske ska träffa Ida. Sen har jag hittat Shanghai Noon och Shanghai Knights på DVD och de har varit näst intill omöjliga att hitta men nu har jag hittat dom på ginza.se och jag är super duper lycklig och nu ska bara få mamma att gå upp från soffan och beställa dom till mig.

Av hundra tusen spermier och du var snabbast!



Nej, det var allt för mig och jag hoppas inte Ida raderar mitt inlägg.
Vi ses nästa gång!
Det är föresten jag som designade Ida's blogg, fin va? I knooow!
Kram och puss / Johanna

14 Augusti 2009- 00:18

2009-08-15 - 00:19:27
Hejhej, nu har jag precis kommit hem ifrån kusinträffen. Självklart glömde jag min kamera -.- Men det gjorde inte så mycket eftersom det inte var så roligt som jag trodde det skulle vara. För folk var sjuka och kunde inte komma! ;@
Imorgon så blir det dop för kusinen Julia, och då ska jag dock inte glömma min kamera!
Men nu ska jag snart gå och lägga mig eftersom jag ska upp 08:20 imorgon.
Godnatt och ha det bra!

14 Augusti 2009- Tror du på Gud?

2009-08-14 - 14:01:03
Hejhej, nu sitter jag har framför datan med spotify. Och igår fick jag höra en låt som jag är beroende av nu, ganska gammal men ändå. Så jag letade genom hela spotify kändes det som efter den låten, men vilket jag inte gjore eftersom jag hittade låten sen.



Idag så blev jag väckt halv ett av pappa, jag fattar inte hur jag kan sova så mycket. Den senaste tiden har jag sovit rejält, och nu är det snart skola också. På onsdag börjar den igen ;0 redan liksom ?
Under ett halvår ska man hårdplugga för att få så bra betyg som möjligt nu till vinter för det är dem betygen man skickar iväg eller vad man ska säga. Och sen ytterligare ett halvår med plugg plugg plugg,
alltså kortfattat; Ett år med mycket plugg.


Ikväll beger det av till Kävlinge och träffa en massa släktingar man inte träffar så ofta. Eller det är släkten på Lindas (låssesmammas) sida, så tekniskt sätt så är det inte min släkt. Men det blir enklare om vi säger att det är min släkt också. Och då kommer min kära kamera att få följa med och frysa några ögonblick, vilket ni kommer att få se på min blogg sen. Tyvärr inte i imorgon skulle jag tro, eftersom jag ska på dop då. Så det blir både bilder från kusinträffen och dopet på söndag skulle jag tro. Ojdå, märkte nyss att jag skrev tro två gånger i meningar efter verandra.
Tror du på Gud?

Jag tror jag gör det iallafall. Liksom vissa säger liksom så "snälla låt mig bli tillsammans med honom/henne" "snälla gör så det blir så" o.s.v, men så blir det inte så. Jag tror han liksom vet hur vårt liv kommer att gå till så om det inte blir så som man vill så är det för ens egen skull, liksom att Han vet att den man kanske skulle vilja bli tillsammans med inte är någon bra för en, eller det man skulle vilja hända inte är bra för en för det kanske kommer att komma med dåliga konsekvenser, så det händer inte. Så så tänker jag. Om jag kanske har varit ute efter en tröja ganska länge och äntligen kommer iväg för att handla den, men när jag kommer in i affären så märker jag att den inte finns där. Då är det för att det kanske hade varit ett onödigt köp i vilket fall som helst, jag kanske hade varit missnöjd med köpet och det kanske bara hade blivit slöseri med pengar.

Mm, något i den stilen tror jag att det är. Nu ska jag försöker slita mig från datan och göra ve mig. Ha det bra!

13 Augusti 2009- 00,00

2009-08-14 - 00:05:37
Hejhej, idag har jag varit jätte duktig- Städat hela mitt rum! Och snart ska jag äta och efter det ska jag vidare till Ku och efter det ska jag till my dady.

Och jag gissar på att ni vill veta vad jag ska göra imorgon?
Jag visste det! Jag ska på kusinträff, faktiskt rikigt roligt.

Just det, lite bilder ifrån släktkalaset för Sebbe och Angelicca kommer också. Egentligen skulle det in igår, men så blev det inte eftersom jag har haft andra saker för mig.

Joakim och Angelicca  Nellie
Susan Hulken Axel och Sebastian

Ja, där var några bilder, jag orkar inte lägga in dem andra. Men det var kul.

Och idag har "jag" rensat mina öron på ett mycket annorlunda sett, bara så att ni vet så är mina öron renare änn på länge. Och jag har super hörsel, jag hör allting! ... okej, nu ska vi inte överdriva.

*Sparar som utkast, åker till Ku, fortsäter när jag är hemma igen*

Nu är jag hemma igen och nu sitter jag hos pappa. Ku var rikigt rolig idag. Kom dit vid halv sex och då påbörjades pizzabakning, vilket blev ett mycket lyckat resultat.
Jag fjällar på mina axlar
Tillbaka till pizzan, efter pizza bakningen så åt vi upp pizzan, vilket är ganska logiskt tycker jag. Och sen ville André prata en stund och efter det spelade dets fotboll, skitskoj!

Nu blev klockan 00,00 och man får önska sig något...
... nu har jag önskat mig något!

Men det är hemligt ;b Nu blev ni lite nyfikna va?
Nä det blev ni inte, ni bryr er inte om vad jag önskar mig.

Nu ska jag fortsätta att msn;a lite och sedan sova. Ha det bra!

11 Augusti 2009- Hyfsat snygga

2009-08-11 - 16:38:13
Hejhej, nu har jag gjort ve mig och är 100% klar tills gästerna som kommer om 45 minuter.
Blev väckt idag typ halv åtta för att vi skulle sjunga för Sebastian och Angelicca, efter fem minuter där så var det fort ner i sängen igen. Fortsatte med att sova... sen vaknade jag av att mamma skrek: MAT!
Så då var det upp igen och äta pommes, sen krypa ner i sängen igen.
En timme senare var man tvungen att gå upp för att göra ve sig, det tog sin lilla tid.. men det funkade.

Haha, igår när jag hade cp tråkigt så roa jag mig genom att göra om personer från Ku till tjejer.

Andreas Sebastian Eric
André  Ja, sen så orkade jag inte mer och gick och la mig.
Hyfsat snygga, eller hur?

Ibland undrar jag varför alltid Tajti ser ut som en tjej när han väl spelar tjej?

Om en halv timme så kommer det gäster, och det luktar jätte gott ifrån köket. Tror att det blir något med ris, mums.
Bilder från idag kommer imorgon eftersom jag ska iväg efter kalaset. Ha det bra!

10 Augusti 2009- Inget intressant

2009-08-10 - 16:35:09

Hejhej, här är det inte så mycket intressant som händer. Mamma lagar mat iallafall. Jag har suttit här nästan hela dagen och jag har ätit nudlar. Just nu sitter jag och diskuterar med Tajti om Vallåsen till vinter, och så skriver jag ju blogg. Inget annat kul händer.

Fixat med massa bilder också, här är två av dem.
Finns fler på www.idasjogreen.blogg.se

 Ida Sjögren  Ida Sjögren

Gjorde ett tråkigt test också för den delen.

1
Hela Namnet: Ida Sjögren
Födelseplats: Helsingborg
Ögonfärg: Blågröna
Hårfärg: Blont
Skostorlek: 38 just nu.
Höger eller vänsterhänt: Höger

2
Skor som du bar idag: Har inte burit några skor idag.
Dina svagheter: Sega människor
Rädsla: Mörker, åska och the ring tanten.


3
Första tanke när du vaknar: Redan?
Första tanke när du somnar: Ingen aning.


4
Pepsi eller Coca Cola: Coca Cola
McDonalds eller Burger King: Mc donalds!
Adidas eller Nike: Adike
Lipton Ice Tea eller Nestea: Ingen av det.
Choklad eller vanilj: Choklad.


5
Svär du? Händer.
Sjunger du? Händer.
Duschar du varje dag? Ja.
Röker du? Nej.
Gillar du skolan? Nej.
Tror du på dig själv? Händer.
Kommer du överens med dina föräldrar? Ja.


6
Har du under den senaste månaden...

Druckit alkohol? Ja.
Rökt? Nej.
Shoppat? Ja.
Ätit en hel ask müsli? Nej.
Ätit sushi? Nej.
Stått på scen? Nej.
Skejtat? Nej.
Bakat? Ja.
Stulit något? Nej.
Ljugit? Ja.
Kramat någon? Ja.


7
Har du någonsin..

Däckat eller varit jättefull? Nej.
Blivit kallad hora? Ja.
Blivit nerslagen? Inte serisöt.
Gjort något som du ångrade? Ja.
Fått IG i nått ämne eller på något prov? Faktiskt nt.
Kastat en sten på nån ruta? Ja.
Busringt någon? Ja.


8
I framtiden..

Namn på barn? Adam.
Hur vill du dö? Snabbt och smärtfritt.
Vad vill du bli när du blir gammal? Yngre.


9
Antal människor du skulle ge ditt liv för? Väl räknade, ingen nämnd ingen glömd
Antal CD-skivor du äger? Vet inte.
Antal piercings? Öronen.
Antal tatueringar? Inga.


10
Vad ska du göra i sommar? Det jag redan gjort.
Vad ska du göra i vinter? Vill åka skider eller något sånt.
När tar du studenten? 2013, rätt?
Vad gör du efter gymnasiet? Får jag se då.
Ska du bo i Sverige när du börjar jobba? Ja.
Vad händer till helgen? Kusins dop.
Vad vill du helst göra just nu? Äta Ben & Jerrys.


11
Vill du ha pojk/flickvän? Både ja och nej.
Vad tittar du först på hos killar/tjejer? Helheten.
Vem är den perversaste person du känner? Ehm.. haha!
Hur gammal är din största kusin? Typ 25.
Nämn något du är stolt över hos dina föräldrar? De lyckades skapa mig?
Bästa sommaren i ditt liv, och varför? Jag vet faktiskt nt.

9 Augusti 2009- Ven

2009-08-09 - 23:29:55

Hejhej, kom hem ifrån Ven igår, men jag var helt slut och hade inte någon ork kvar för att skriva in ett inlägg. Så här får det komma istället.

Dahla kom och hämta upp en 11,05 så körde han vidare till venbåtarna där även Felle, Eric, Lang, Anneli och Elias väntade. Och när vi väl hade kommit in till Ven och fram till prästgården så visade det sig att vi inte kunde komma in för det var några andra människor där fram till tre. Så vi tog ut våra handukar och drog på oss bikinin och solade för det var varmt!


Felicia, lägg märke till dina prickar på ryggen.

*~15,00 Sparar inlägget som utkast och fortsätter när jag kommer hem*

Såja, då var man hemma igen. Tillbaka till Ven
Efter solningen och hela fadderullan så kunde vi ockupera huset. Och typ alla var hungriga så vi började laga mat när Kalle och Kim kom. Felicia och Dahla fixa ihop två tacopajer, och blev faktiskt riktigt gott! Själv så blanda jag saft... den blev också god.


" Ida foto mig nu! ... NEJ! Flytta på dig Elias... Foto en ny nu då! Ida!!... Elias för fan akta dig!"


" Hej jag heter Lang och är cool"

Och sen var det någon som kom med idén att vi skulle ta alla madrasser ner till kapellet som det kallas och bre ut dem på golvet. Och ja.. vi fullföljde den idén...



... vilket slutade med kuddkrig och böghögar. Alla täcken och kuddar skulle ju såklart också ner.
Vid åtta (?) blev det film, tror vi såg en eller två. Sen var klockan halv tolv och vi stack ner och tog ett nattadopp, riktigt jävla skönt. Sen hem och ta en dusch och sen åter ner till filmtittandet. tror vi stängde datan och projektern vid fyra (?)
Och då beslöt jag mig för att sova... vilket var ett dumt beslut. Och någon gång där imellan blev jag hungrig och gick och stekte ägg med Dahla, äggmacka- MUMS!

Asså seriöst, det gick verkligen inte att sova. Jag var riktigt cp trött medans Lena och Johanna var speedade till tusen. Så jag tog mig en madrass och bädda till mig där uppe istället. Men ni som känner mig vet om att jag är mörkrädd och rädd för tanter (tanten i the ring filmen) och det blev ju inte bättre av att det var mörkt i rummet, knarra i dörren och jag har hört en spökhistoria om en tant som spökar runder i det huset. Så jag tog mig ner till de andra igen, men snälla Dahla gick med mig upp igen och jag kunde få en fridfull sömn... eller inte. Lena och Johanna tog sig upp två gånger och störde mig. Men det gjorde inte så mycket för sen hörde jag lite smaskiga saker... haha. Men sen vid åtta somnade jag. Men vaknade vid igen vid tolv och då blev det frokust för hela slanten!

Jag gjorde pannkakor, gjorde två stycken som blev supermisslyckade och då skulle Dahla göra en bättre, men den blev bränd och ännu mer misslyckad, känns lyckat.

Tar en paus från skrivandet och bjuder på lite bilder. Tryck på bilden för större format.

  
   
  
  


Nu är jag trött och vill sova. Tack för en rolig helg! Skit kul har det varit.
Måste bara säga att jag och Eric är ett kanon bra disk team.

6 Augusti 2009- Lill Olas

2009-08-06 - 20:24:55
Hejhej, ida har det varit en riktigt skön dag, vädret har varit helt perfekt. Vaknade vid halv elva, så då var det bara till att stiga upp så var fukosten redan framdukad. Efter det gick jag ut till poolen och doppa mig, låg i trädgården och solade till halv fyra då man fick ett sms "ska du med och bada?" Så vid fyra (?) åkte jag ner till Lill Olas tillsammans med Felicia och Dahla.

Och jag har fått jättemycket färg ;0


Nu är det rödbrunt, men om jag smörjer in mig nu varje kväll så kanske jag lyckas hålla kvar färgen så det går över till brunt.


Haha, jag testade med att snorkla innan i poolen.

Imorgon bär det av till Ven med KU tills imorgon. Och jag ska vara 100% klar till 11,05, då Dahla kommer och hämtar upp mig. Jaja, det är ju värt ett försök iallafall.  Ha det bra!

5 Augusti 2009- Center syd och trött

2009-08-05 - 23:04:43
Hejhej, nu sitter jag här i mörkret i min ensamhet. Var precis ute och fotade lite, det var kanske lite mörkt ute men det funka ändå. Idag bar det av till Center syd vid ett, inget köpt eftersom jag är totalt pank. En toppen dag har det blivit iallafall tycker jag. Orkar inte skriva mer idag, jag är riktigt trött... jag vet nu blev ni ledsna, men det är sånt man får leva med... eller inte. Men ha det bra.

4 Augusti 2009- Gymnasie

2009-08-04 - 16:55:32

Hejhej, usch jag har det riktigt tråkigt. Just nu håller jag på att ladda upp lite nya bilder på min andra blogg som jag har. 
www.idasjogreen.blogg.se- Men där har jag bara bilder, bilder som jag tagit själv. Och om ni nu tryckt på länken så kan ni passa på att slänga in en kommentar- det uppskattas.

Jag kom att tänka på att om ett halvår så ska jag ha valt gymnasie och vilken linje jag ska gå. Och jag har inte den blekaste aning, eller jag vet ju lite vad jag är intresserad av att bli. Tandläkare är jag ganska inne på, eller kanske läkare?
Men allra helst skulle jag nog vilja bli kirurg. Men det behövs riktigt bra betyg till det.
... eller fotograf. Men det kanske jag hellre skulle vilja ha som ett extra jobb.


Ungefär så här utslagen känner jag mig just nu.

Nu funderar jag seriöst på att gå ut och bada, jag är riktigt varm och känner att det skulle vara jätteskönt.
Ha det bra- åter igen.

4 Augusti 2009- Bada

2009-08-04 - 13:21:57

Hejhej, detta ser ut att bli en hyfsat tråkig och slö dag.
Blev väckt vid halv elva av att Lennart borrade i min säng. Och vad gör man i det läget egentligen? Accepterar läget och är glad över att någon äntligen tar intiativ och borrar i ens säng -.-

Igår så tillbringade jag i stort sätt hela dagen tillsammans med Dahla, det kan man kalla en lyckad dag.


Kollade igenom mina bilder innan och hittade denna, ganska sorgligt att hunden bara har ett få antal år kvar.

jag vill bada
jag vill bada
jag vill bada

... men det är kallt. Men ändå funderar jag att ta ett dopp i vår pool, men det är tråkigt att bada själv. Men nu så kom Sebbe hem, så ska fråga han sen om han vill bada med mig. Kanska ska jag ta och testa studsmattan också?
Då kan jag först hoppa, eftersom man blir varm och sen svalka av sig i det absolut kalla vattnet i poolen. Hmm, det låter ganska skönt... men nu är det inget bra väder, varför varför varför?


Nu ska jag nog ner och se en film? Ha det bra.

3 Augusti 2009- Filmkväll

2009-08-03 - 02:29:41
Hejhej, klockan är nu 01,59 och det är tekniskt sätt måndag nu. Idag kom man hem ifrån Halmstad, och vill ni veta något riktigt sorgligt? ...Tänkte väll det. Jag glömde min kamera hemma så det blev inga bilder, riktgt irriterad var jag på mig själv. Men det var inte så konstigt när man var tvungen att stressa iväg så att jag även glömde min tandborste hemma.

Helgen har varit super mysig. Pappa sjöng även karaoke måste jag säga, inför hela campingen då. Han sjöng Jag ljuger så bra med Linda Bentzing. Många skulle nog tyckt det var skämmigt om ens pappa gick upp och sjöng, men jag bryr mig inte så mycket. Liksom man känner ingen där och det är ingen stor chans att man kommer att träffa någon från campingen igen. Han lyckades med att locka dit en hel del folk iaf, och han bjöd på sig själv och fick folk att skratta. Det tyckte jag ända var kul.

Maja- min lillasyster 8 år, sjöng Idas Sommarvisa kvällen efter på karaoken och hennes röst är det absolut inget fel på. Hon sjunger faktiskt riktigt bra för att vara så liten, så lite stolt blev man allt över henne.
Ska se om jag har någon bild på henne.


Ja, där har vi vår lilla sång fågel.

Sen idag vid halv sex så kom Dahla och Eric förbi så jag kunde ha följe med dem till Netto, där vi skulle träffa Felicia. Sen in på Netto där de handla de dem skulle ha, och sen ut och möta upp Johanna och Lena som också skulle in en runda på Netto. Två filmer blev det hos Felicia sen, minns nt vad den första hette, men den var inte så jättebra. Och den andra Four brothers tror jag den hette, den var faktiskt bra tyckler jag. Efter det så stack vi hem. Tack för en trevlig kväll.



Men ännu en dag kan inte vara perfekt utan den har sina brister.

30 Juli 2009- Semester

2009-08-02 - 16:21:20
Hejhej, nu är man hemma från husvagnsemestern. Det har varit ett par riktigt sköna veckor fyllda med skratt men även en smula från det dåliga. Men det är inget man kan klaga över. Det känns som om att jag snart kommer att rulla fram efter allt gott jag ätit i Falkenberg. Jo just det, vi campa på Skrea Camping, fullt med småungar överallt. Men några dagar försent träffade vi Dennis, André och Niklas, det blev tyvärr bara en kväll tillsammans med dem.
Om en Göteborgare pratar för snabbt så kan jag och Johanna intyga att ganska många "va?" dyker upp.
Vädret har varit helt ok får jag väll säga. Det blåste en hel del, vilket innebar stora vågor i det hyfsat kalla vattnet. Och några dagar så öste regnet ner, men det är inget jag klagar över eftersom jag tycker att ljudet från regnet är riktigt mysigt att lyssna till.
Även har jag och Johanna tagit ett dopp i det blå medans det regnade... fast doppet blev inte så långvarit eftersom Johanna såg en fete manet (vilket vi trodde var en brännmanet) och gick upp.

Jag har lyckats att ta en del bilder också, men eftersom jag gillar att fota naturen och sånt så blev det mer bilder på omgivningen än på mig och Johanna.

  
  

Det var några småbilder från stranden. Tryck på dem för större format.

Sen när vi varit på Skrea Camping i en vecka och någon dag så åkte vi vidare till Ullareds Camping, sov där i två nätter och var inne på Ullerad också två gånger då. Inga kläder handlade jag, det var mera lite småkraffs som hygienartiklar och annat mög man behövde. När vi var på Skrea Camping så åkte vi in till Halmstad och shoppade också. Det blev ett linne, en kjol och ett par skor, alltihopa från Indiska.

Ska se om jag hittar någon bild med något av klädelsplaggen på...
... och det gjorde jag, dock bara kjolen men det får duga.

 

Det blev dem två bilderna. På första bilden gör speglen så att mönstret på kjolen blir lite creepy, och på andra bilden ser man inte hela kjolen, så det blev en bra bildkombination tycker jag.

När man kom hem, alltså idag - så blev det att packa upp, ner med tvätten i källarn och starta tvättmaskinen. Tur hade jag turen med mig och mamma hade redan förberet tvättmaskinerna och skrivit i vilken maskin det skulle vara mörkt och i vilken det skulle vara ljus tvätt i. Så det blev att slänga in kläderna där och sedan trycka på startknappen där mamma även hade sattit en lapp "starta här" och en pil uppåt, så det var bara till att följa lappens instruktion.
Medans maskinen tvättade så dushade jag och gjorde ve mig. Sen ut med tvätten och sen vidare ut till Ku i borstahusens kapell.

På Ku blev det milkshake som inte var så jättegod och en tråkig film, vilket innebar en helt okej kväll tillsammans med fint folk.

Imorgon bär det av till en camping i Halmstad tillsammans med Pappas familj, Anne och hennes dotter.
Ha en fin helg!
RSS 2.0