30 September 2009- PHOTOSHOP IMORGON!!

2009-09-30 - 17:57:07
Hejhej, nu har jag pluggat in en massa engelska glosor i mitt huvud. Dahla dök upp precis när jag skulle börja plugga, men fick iväg honom en halvtimme senare. Så nu är det klar pluggat för idag, kanske att jag kollar igenom det senare. Asså jag suger verkligen på engelska, har förståss bara G också. Vill åtmonstone ha G+ eller VG, så då måste man kämpa lite. Men jag kommer bara få G ändån såklart.


Bevis på att Elinor är totally sms beroende.

Vem sms;ar så mycker egentligen? Haha. Okej bara för jag har jätte liiite att sms;a för, men ändå. Men snart blir det Comviq kompis, wiho. Längtar...

Lennart kom nyss och sa "De hade stängt in katten i Cajsas gaderob, man såg bara svansen!!" HAHAHA!!


JAG IDA SJÖGREN FÅR PHOTOSHOP IMORGON!!

Nu ska jag ut, ha det bra!

29 September 2009- Inte så mycket!

2009-09-30 - 16:57:36
Hejhej, här sitter man med musik i öronen. Ohyes, skit bra musik.

*Men nu blev jag sugen på att fixa med bilder, så återkommer senare.*

Åh, vad roligt det är... längtar tills Tajti tar tummen ur röven och kommer hit och fixar photoshop till mig.



Ha det bra!

28 September 2009- Center syd

2009-09-28 - 21:32:28
Hejhej, idag blir det ett mini inlägg eftersom jag inte har så mycket tid på mig.
Center syd idag, hittade en massa som borde bli köpt men bestämde mig för ett par jeans-tights och ett linne, båda från Vero moda.


Ljusrosa linne
Vero moda 159.95 kronor



Mörkablåa jeans-tights
Vero moda 273 kronor

Ja, det var det. Ha det bra!

27 September 2009- Familia

2009-09-27 - 20:51:55
Hejhej, kom nyss hem ifrån familia i Hyllinge. Johanna sa att Robin Bengtsson skulle sjunga och då hängde man ju på dirket. Aldrig att man tackar nej till lite ögongodis.


Mobilbild

Även Anders Fernette bjöd på en visning.


Mobilbild

Men allt var så jävla fult, för Anders Lundin var där och typ höll i en "Allsång på Famlilia". Så jag och Johanna går och sätter oss på stolar som var utsatta i två rader framför scenen och skämtar lite om "tänk om dem kommer och delar ut sånna lappar nu om vilka texter man ska sjunga" "haha, tänk om han börjar gå runder och låta personer sjunga så som han gör på tv också". Och vad händer då? Jo, en tjej börjar dela ut låttexter som ska sjungas, och när vi väl börjar sjunga så går Anders Lundin ut i plubliken och sätter micken framför folks munnar. Tur så hade jag turen att slippa sjunga... även Johanna.



Cirklarna ska då vara huvuden, och ja, ni ser var jag och Johanna befann oss. Ni kan även se Robin Bengtsson och Anders Fernette som väntar att få stiga på scenen.

Jaja, underhållning iallafall. Men höjdpunkterna var ju när Robin och Anders sjöng.. ! :) Innan vi då såg dem så tvinga Johanna in mig i en massa affärer, vilket inte var kul eftersom jag inte har några pengar!! Men jag får pengar imorgon. Wiho! 

sjögren säger:
du blir neger när du är i italien OCH i syrien..

Andre, säger:
Ja kanske inte i italien men förhoppningsvis i syrien

Andre, säger:
haha om vi går vilse i öknen så bara klär vi av dahla, väntar en timme så e han ill röd så syns han på mils avstånd när helikoptern kommer.

sjögren säger:
HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA!!

...humor!

Hinner inte med mer nu, ha det bra!

26 September 2009- Sommar

2009-09-26 - 16:22:03
Hejhej, det känns som jag riktigt inte pallar med detta just nu, därför dålig uppdatering. Just nu är jag jättte trött och vill bara krypa ner i min säng igen. Dock har jag redan bäddat även plockat undan på mitt rum, dammat, dammsugat och blötat golvet. Någon som behöver en städerska kanske, erfaren diskare också? Pff, forget it. Kanske därför jag är så himla trött?

Sagt på hemkunskapen igår.
- Axels mat ser mest tilltalande ut.
- Den är så färgglad...
- ... och orginiserad på något sätt.

Jag blev helt plötsligt, utan anledning sugen på jordgubbstårta. Gud vad gott det skulle vara, eller jordgubbar med mjölk/grädde och socker. MUMS!
Sommaren bara vissnar bort, varför varför varför?
Jo, för att vintern närmar sig. Snöbollskrig, skidor och man får ju inte glömma pulkan. 15 år och pulka-åkning? Näe... men en 15-åring med sina två småsyskon och pulka-åkning, ja!


Visst ser det väldigt tilltalande ut?

"I mina ögon är du som en rödhårig Zac Efron"
Dahla goes pissed off.
















Sommar, sommar, sommar...

23 September 2009- Nyduschad

2009-09-23 - 20:34:17
Hejhej, sitter här nyduschad nu och väntar på att Dahla ska komma... NU SKICKA HAN SMS OM ATT HAN VAR UTANFÖR! Så nu kan jag inte skriva mer, ni får njuta va en bild istället.

22 September 2009- Inte sjuk, bara svensk

2009-09-22 - 17:09:20

Hejhej, här sitter jag i min sköna datastol som man kan snurra på, coolt va? Nä, inte särskilt.



Lite läskigt att dem sjunger "Tjena jag heter Christer och mitt dansband har jag här"

För er som inte förstår varför- En i vår släkt heter Christer och hade ett dansband. Men han gick bort 25 december 2008 i cancer, hans dansband var populärt för dem som lyssnade på dem och de åkte runder till olika ställen och sjöng och spelade. Det är ganska mycket humor med i låten och Christer hade också mycket humor. Och ja, de sjunger "Jag är inte sjuk, jag är bara svensk". Den meningen kanske inte passar så bra in. Men han är svensk, men han var inte frisk. Men han kämpade för att bli det. Låten påminner läskigt mycket om honom i första meningen.
Vila i frid Christer Callmer, vi tänker på dig.

Skolan har varit helt okej idag och jag har nyss pluggat klart engelskan, vilket känns sketa bra! Usch, idag var det orientering. Och vi skulle springa ensamma!! Jag ensam+orientering+karta= tummen ↓ men jag hittade faktiskt 7 av 8 stycken, lite imponerande för att var jag.

Ha det bra!

19 September 2009- Trött

2009-09-20 - 12:50:15
Hejhej, här sitter jag tillsammans med lillasyster Elin och hon tvingar mig till att lyssna på Amy Diamond! Usch usch usch, tycker verkligen inte om henne! Asså Amy Diamond då...

Ja, jag har mitt underhållande, men jag har ont i magen. Min pappa och Linda är på bröllop på ven nu, och de kommer inte hem fören imorgon --> vilket innebär att farmor och farfar är här hemma för att passa Maja och Elin --> vilket innebär att pappa inte vill att vi ska sova borta --> vilket innebär att jag måste sova hemma när man haft andra planer!

Jaja, det är bara till att acceptera läget och se det så possetivt man kan.

*Ska gör annat nu, fortsätter ikväll efter att jag kommit hem ifrån Andreas*

Orkar inte, är trött, ska sova. Ha det bra!

19 September 2009- 01,40

2009-09-19 - 01:40:15
Hejhej, måste bara tacka Tajti "Tack som fn", Ha det bra!


Till och med en bild!

18 September 2009- m&m´s

2009-09-18 - 22:38:07

Hejhej, äntligen äntligen är det fredag, efterlängtande fredag! Dagen har väll inte varit så märkvärdig, i alla fall inte i skolan, den flöt bara på som vanligt. Tyvärr hade jag oturen och var tvungen att städa när jag kom hem, och tur så hade jag turen att Dahla kom och dammsuga mitt rum.

Sen bar det hem till pappa. Och nu sitter jag och njuter tillsammans med...



...och

.

Måste bara säga att det är löjligt högt pris på m&m´s, tror det var 32 kronor för en påse. Jaja, ett bra skäl till att inte köpa dem, helt beronde framkallande.

HAHAHAHA, jag kollade i pappas gamla skolkatalog.

 

Man kan inte tro att han sett ut så, haha. Hittade även Dahlas pappa i katalogen, och en gammal rektor.

Sitter nu med lite djupa konversationer... ajajaj. Men skönt att höra saker och få saker sagt som behövs och få saker och ting på plats.

Nu ska jag fortsätta med det jag håller på med, ha det bra!

18 September 2009- Lalandia

2009-09-18 - 16:12:01

Har inte haft så mycket tid över till datan, så här kommer några bilder från Lalandia.



Ett försök

Skit skönt

wiho

Skoj



KUL









Orkar inte mer, ha det bra!

15 september 2009- Hemkommen

2009-09-15 - 19:29:24
Hejhej, idag kom jag hem ifrån Lalandia, måste bara säga att det har varit riktigt skönt.
Bilder och sånt kommer när jag kommer hem... kanske. Annars imorgon.

Jag fösöker skriva här, men det vill tydligen inte Dahla, för han har andra tankar på gång... Så vi ses senare, ha det bra!

14 September 2009- Yatzy-vinnare!

2009-09-14 - 20:04:48
Hejhej, jag spelade nyss yatzy med Lennart och jag vann!
Lennarts poäng; 209
Idas poäng; 307

Wiho, han är en sån usel förlorare så han gick och la sig, och nu snarkar han... Haha!

Badstället här, som även kallas badparadiset är skitroligt. Även Monky tonky land är roligt, haha. Idag byggde jag och Cajsa ett helt jävla hus. Bild på det kommer antagligen imorgon när jag är hemma eller i övermorgon. Då kommer bilder från badet och lite annat skit också. Men det blev inte så många bilder eftersom jag inte hittade min laddare till kameran och batteriet är urladdat nu. Men Cajsa hade med sin enkla lilla kamera så det kommer lite bilder ifrån den.

  
  
 Jaja, det är alltid kul.

Jag har namnsdag idag!

Men nu ska jag göra andra saker. Ha det bra!


11 September 2009- *PIP*

2009-09-11 - 21:15:15
Hejhej gott folk, här kommer jag med hälsningar ifrån *PIP* . Och ja, det är sant. Sitter i *PIP* och har det mysigt med familjen. Kom hit vad sex tiden och vi har även hunnit att bada på sånt äventyrsbad eller vad man kan kalla det, cp roligt. Men tyvärr så var den asa roliga rutschkanan avstängd.

Jag vet inte om jag kommer att hålla bloggen så mycket uppdaterad nu när jag är iväg, men jag ska försöka.
Imorgon fyller Lennart 41 år.
I övermorgon fyller mamma 40 år, vilket är anledning till att vi är här.

Haha, konstigt nog så börjar jag bli trött. Men det är ju inte så konstigt när man vaknat 06,20 och sen skolan och efter skolan så var det direkt hit.

Men nu så ska vi hitta på lite annat, ni får ha det bra!

9 September 2009- Skoljoggen och fotografering

2009-09-09 - 21:22:10
Hejhej alla glada, hej till er som är dystra också... hejhej!
Usch skoljoggen idag, raka vägen mot döden. Okej, vi ska inte överdriva alla överlevde faktiskt! Sista skoljoggen för mitt liv iallafall.

Vi blev fotograferade idag också (skolfoto). Jag fick sitta ner på klassfotot !? Liksom hallå, så kort är jag ändå inte. Jaja, någon gång måste ju bli den första right? Sen det enskilda måste ha blivit riktigt dåligt. Jag sitter och ler lite smått "Le mer!", jag råka göra någon konstig min "O_o" *klick* "Klart!" ... ops.

*Nu blev jag sugen på att fotografera, återkommer senare.*

Ojdå, en hel del bilder blev det.

 

Där var två av dem. Nu när man ser bilderna så känns det lite som skolfoto (proträttfoto) men det är det ju.

Men nu så ska jag se på idol, ha det bra!

7 September 2009

2009-09-07 - 21:33:08
Hejhej, nu kom nyss Dahla, och jag har inte bloggat på ett rätt bra tag. Eller på någon dag, men whatever...
Ganksa hyfsad dag idag iallafall. Hm... H&M? Haha..


 

Jag tycker om roser, jag tycker om Merci, men speciellt Dahla.

Nu sjöng vi nyss Sing star, jag vann 1 av 3 gånger, det känns verkligen inte bra!

Nu har han cyklat till frisören, han lova att inte klippa för kort...



Idag när jag cyklade hem ifrån skolan tillsammans med Elinor så såg vi ett par gamlingar som gick hand i hand, någon mer än jag som tycker sånt är skit gulligt?
När ett gammalt par sitter på en bänk och håller om verandra eller ger varnadra en puss till exempel, så himla gulligt. Att dem kanske har hållit ihopa så länge. Typ som min låsses mormor och morfar, de träffades när de var ~15 år och nu är de ~65, det är liksom 50 år tillsammans.

*Nu ska jag äta, sen ska jag möta upp Dahla. Så jag fortsätter när jag är hemma*

Nu är jag hemma, och nyduschad och allt. Jag är trött..



Godnatt!

6 September 2009- Tack för igår! ♥

2009-09-06 - 21:24:35
Hejhej, just nu har jag cp ont i min rygg, typ vid svanskotan. Måste ha sovit på något konstigt sätt eller något.
Igår var det ju 18års fest som Kalle och Anna hade arrangerat (stavning) och det får man tacka dem för. Det blev en sketa rolig kväll!

Satt och fick håret fixat i två timmar hos Johanna... ganska rastlöst. Fixade Johannas hår också, vilket tog 1½ timme, ganska uttråkande i slutet. Men resultaten blev kanon.

Efter festen drog det hem till Dahla, följe med Felle och Eric typ hela vägen. Och det är läskigt att gå genom kyrkogården mitt på natten!

Men nu är jag jätte trött efter en fullspäckad helg. Ha det bra!

5 September 2009- 18års fest

2009-09-05 - 14:36:11
Hejhej, nu har jag precis kommit hem till Johanna, men hon står i duschen just nu. Vid sju blir det 18års fest för Kalle och även för Anna. Ja, jag lever iallafall. Ha det bra!

2 September 2009- Lund

2009-09-02 - 14:12:15
Hejhej, detta har blivit en väldigt långdragen dag. Det blev att vi åkte in till Lund igår, fast att jag inte tyckte att det behövdes.

I; Jag går och lägger mig nu, godnatt!
M; Nej, jag åker in till Lund med dig, de är jättelång telefonkö.
I; Kan vi inte göra det imorgon istället? ...Jag måste ju sova.
M; Nej, vi åker in nu, det är lika bra. Annars så kanske det kommer tillbaka inatt och då är det bättre om vi kollar upp det nu. Jag kommer inte kunna sova om jag vet att du ligger där nere och mår så dåligt.

22,30 var i i Lund ungefär. Fick vänta till 23,00 och då blev jag inskriven och de tog EKG och sånt och sen ledde in oss i ett rum "Det är lång väntelista, så det kan ta ett tag". Det fanns en tv, en radio, en brist och en soffa, så vi slog oss ner i soffan och började att kolla på tv. Klockan blev 24,00... 01,00... 02,00... En sköterska kommer in och meddelar att läkaren precis hade tagit min papper i handen och skulle gå in till oss och undersöka mig, när hon plötsligt fått ett alarm och måste rusa iväg och det skulle ta ett bra tag. Det var tydligen en villa i Staffantorp som hade brunnit och fyra barn och deras mamma hade bränn/rök skador. 03,00... 04,00... 05,00... 06,00... Läkaren kommer äntligen in och undersöker mig. Hon klämmer och trycker och lyssnar och känner... ingenting. Så en sköterska kommer in och tar blodprov, jag fick fylla två rör med blod! Det kändes rätt bra i fingret sen. Ja, och då säger läkaren sen att hon inte kan komma på vad det kan vara, så vi måste vänta tills kl 09,00 för då börjar kirurgerna att jobba, så att de skulle bedömma vad det var istället. Så vi fick sova! :)
Tre timmar på oss att sova... Cajsa ringer... Dahla ringer... Elinor ringer... Som sagt så blev det inte så mycket sömn. Men men, folk som bryr sig om en iaf. Fast Elinor ringde och undrade varför jag inte kom till vår mötesplats innan skolan... Men hon bryr sig också om mig i hope! :)

Dem kom aldrig fram till vad det var, de trodde det var magkattarr eller lungsäckinflammation, inget jag behövde någon medicin till iallafall, tur. Så vi fick åka hem 11,30, och då var man rätt trött på att ligga på ett sjukhus. Riktigt skönt att komma hem.

Fick reda på sen att tre av barnen dog då under tiden jag väntade på läkaren som fösökte rädda dem, och att mamman dog senare under morgonen. Ett barn kämpar fortfarnade på intensiven. Så himla trist.


"i'm feel like a dead woman"

Ha det bra!

1 September 2009- Sjuk

2009-09-01 - 20:58:57
Hejhej, usch jag mår alltså inte bra. Just nu sitter det och trycker på som fan i min mage. Mamma vet inte heller vad det är, fy fan vad ont det gör!

Har varit sjuk nu igår och idag, kände mig plötsligt pigg inann idag men efter maten kom allt tillbaka... usch usch usch! Funderar seriöst på om det är svininfluensen. Cajsa hade tältat tillsammans med några kompisar, var av en var förkyld. Efter det så var alla andra som tältat också förkylda, sen smitta cajsa de hos pappa sen kommer hon hem till mamma och smittar mamma även Sebbe, och nu även mig. Och eftersom jag inte var speciellt medveten om detta och trodde att det var en vanlig förkylning så åkte jag till Dahla i fredags och stanna där hela helgen. Dahla är nu sjuk, även hans mormor och mormorns man som var på besök när jag var där, och Felicia börjar få ont i halsen, och det var så mitt också böjade- med hals ont. Kan det vara svininfluensan på G? Skulle nog tro det.

Nu ringer mamma Lund. Nu ska jag se hur det går. Ha det bra!
RSS 2.0