:-)

2010-01-31 - 21:51:32
jag vet att jag är superdålig på detta, men jag har faktiskt haft fullt upp hela dena helgen. Sen så har jag ju varit sjuk också.

I fredags så kom jag ham till min kära fader och tog det lugnt, men sen på lördagen så vaknade jag klockan halv åtta, halv åtta!? Okej, det finns en giltig anledning bakom det. Jag har börjat drömma mardrömmar, hemskt är det. Så ja, jag vaknade då klockan halv åtta på grund av en jävla mardröm, så jag kunde inte somna om sen där efter.

Och vad skulle jag då göra? Jag drog mig upp ur sängen och började locka mitt hår, och yes det blev mycket tjusigt. Tror jag ska börja göra det lite oftare, men det tar en sån jävla tid.
Men skitsamma, sen åkte jag till entré i Malmö med Sebastian, även kallad Dahla, och shoooppade. Så nu känner jag mig urfattig. Men det var värt pengarna, mysigt.
Först gick vi runder lite, och jag måste säga att Gina tricots omklädingsrum är myckert fräschare där. Ni vet det brukar ligga stora dammråtter och gäsa på golven annars.
Och jag köpte min äntligen en skinnjacka, har velat ha en sån i åratal nu. Efter det köpet så kände jag mig tvungen att hitta något snyggt som jag kunde ha till jackan och vipps så hittade jag en sjal/scarfs eller-vad-det-nu-kallas and i´m goes happy!





...dock är det lite kallt för den nu.

Och sen så käkade vi, satt och tog det lugnt. Tog en runda till och sen blev jag bjuden på varm choklad! :-)
Myyyyysigt.

Gör även mina gymnasieval nu, så byebye. ♥

WeeoWeeo

2010-01-25 - 19:47:07
Aaah! Jag vet att jag är super oaktov här på bloggen, men det är bara för att jag har en massa annat att göra. Alltså så har jag ett bra liv, eftersom jag inte har en massa tid som jag lägger på datan och hittar på andra grejer istället. Toppen!

Som till exempel så har jag målat om mitt rum, även möblerat om och fått en 120 cm´s säng. I´m so happy!
Vill ni ha en liten bild, så varsågod!

Jag är väälidigt nöjd, dock har jag inte bara en säng. Utan en Tv typ brevid mig där jag står och fotar, den är också ny kan jag tillägga. Sen kom jag på att jag fått en ny byrå också, så ja. Lite mer finns det av mitt rum, men det behöver ni inte ta del av.

Innan så var jag super sugen på att fotografera, men nejnej det får jag göra imorgon istället.
Imorgon så ska jag även till Gullstrand och kolla på linjen teknik. Jag tror nog inte att den linjen är något för mig, men jag har ju inte heller tagit mig tid att titta närmre på linjen och jag slipper ju skolan också. ;-)

Nu ska jag ta och fixa lite med några bilder som jag tog för några dagar sen.
Have a nice evening!

Pictures!

2010-01-20 - 19:21:45
Orkar inte skriva, blir bilder ist (y)




Cajsa (min lillasyster) tyckte att jag skulle ladda upp en bild på henne så here she comes;

Yes, det är jag som tagit bilden och yes, det är jag som har fixat den. Yes, det är jag som gör att hon ser söt ut. Kidd, hon har ärvt det av mig.

Helloooo!

2010-01-19 - 13:49:23
ÅRH, JAG FÅR DAMP! Hur kan man vara så jävla hjärtelös och göra så? Asså jag fattar inte, orh man blir så irriterad! Och jag vill inte skriva för mycket här på bloggen iheller, fast att jag känner som fan att jag vill. Okej, lugna ner dig nu Ida!
Andas in & andas ut and focus.

Min dag har väll ansålänge varit rätt bra tycker jag. Jag och några andra vänner var på Gullstand (Ett gymnasie här i Landskrona) och kollade in NV-linjen. Innan har jag varit helt totalt emot den linjen och tänkt att den linjen verkligen inte var något för mig, men nu är det dags för lilla Ida att tänka i andra baner. Jag har absolut inte den blekaste aning om vilket program eller vilken skola jag ska välja. Men imorgon så ska jag till skolstaden och spana in Hantverkarprogrammet- Stylist, det verkar vara något för mig.

Innan när jag skrev "lilla Ida" så kom jag och tänka på denna sången, men spola fram till 1;16 exakt!

Så sött!

Sitter och lyssnar på olika blåsningar nu, sjukt kul.
Den blir roligare längre fram, efter 3 minuter typ.

Aaaaaah, så kul.

Nu ska jag se vad jag kan hitta på, är fett sugen på att fotografera men kameran ligger hemma hos Dahlis.
Adiooooooos amogos! ♥

Godmorning!

2010-01-16 - 09:48:43
Jag vet att jag har varit lite off här, men allt har sin förklaring, right? Min är att jag helt enkelt inte har haft någon tid till datan. det har varit en massa annat som hänt. Därför bjuder jag på en bild som lite plåster på såren.


Så där ja. Visst ser jag en aning pittögd ut, men det tycker jag att vi skiter i.

Just nu lyssnar jag på;

Ganska chill musik enligt min mening, dock tror jag inte det är så många som gillar de.

Återkommer senare idag i think, om inte så får ni ha en bra dag!

Bilder!

2010-01-11 - 15:43:16










Tjooooooooooosan.

2010-01-07 - 23:26:22
Sitter här nu, rätt pissed. Men det är smällar man får ta.
Rolig dag tycker jag, skitkul!

Snart ska jag krypa ner i sängen brevid en varm gestalt.

Godnatt sålänge. ♥

Har du ont i magen?

2010-01-07 - 01:57:38
Chacha, här sitter jag med lilla Dahlis brevid mig. Just nu lyssnar vi på...

...
Jag lyckas få en jävla energikick varje gång jag hör denna låten, blir ni inte glada av den? ;0
- Det blir jag!

Wiho. Idag har jag åkit pulka, första gången i år. HIGHFIVE!

Jag vet inte vad jag ska skriva? Kanske att Dahla sitter och sjunger till Camilla- Basshunter (?)
- Imorgon är de KU, singstar och annat..

Dahla; Jag har ont i magen.
Jag; ..gå till Per i hagen.
Dahla; Meh!
Jag klickar upp spotify och skriver in "ont i magen" och startar den enda låten som kommer upp.
Så börjar de sjunga; "Har du onti magen?, Gå till Per i hagen. Är han inte hemma, gå till moster Emma.. osv"
Wäääh, ASG!

Nu ska jag göra lite annat... Hejdå!

Du kallar mig klåpord, du kastar kuddar på mig, du lyssnar inte på mig. Jag är besviken.
(Säger han medans jag sitter inne i datan och han kastar kuddar på mig, hm.. (?)

Lite random bilder från 2009, måste ju säga adjö på ngt sätt.

2010-01-05 - 00:20:15
- Jag köper en digitalkamera som jag var stolt som fn över, den hade ju "touch" knappar.


- Den 22 januari begravdes Christer Callmer †



- Jag fick körtelfeber.


- Jag fick en fickmås i huvudet när jag cyklade.

- Jag var på konfirmationsläger.


- & jag konfirmerade mig ofc.

- Jag änvände mina konfirmationspengar för att köpa mig en...

Yes, jag var överlycklig.

- Ida blev kär...


- Kusninen i Stockholm tog studenten och lilla jag fick lov att åka med på flaket..


- Jag får ett stort intresse av fotografering.


- Det blir varmt och jag bränner mig hela tiden och jag spenderar mycket tid med vännerna på Ven. Cola & kebabtallrik minns man också...


- PAINTBALL!!


- Husvagnssemester med Johanna!


- Jag blir tillsammans med Sebastian.


- köpenhamn (y)


Alla filmkvällar, allt skratt.
Bröllop & dop, jag blev gudmor till Ailinn.
& något otroligt mycket mer...

Jan. 3, 2010

2010-01-04 - 00:03:24
Mysig filmkväll med trevligt folk, kan det bli bättre?
- Nepp.

Klockan är halv fem och det är redan mörkt! ;0
Det är som när man går i skolan, man kommer till skolan när det är mörkt och när cyklar hem från skolan så är det  mörkt då också.

Idag har jag inte gjort ett skit, eller jo. Jag har vaknat, ätit frukost och kollade på film med systern min. Filmen var fakriskt rätt kass. "edward CISSORHANDS" kolla inte på den, den är inte värd 1 timme och 43 minuter från våra underbara liv (?)

Innan satt jag och tog bilder på kläderna som jag har köpt. Hahah det blev via webbcameran, jag orkade inte ta fram systemkameran.

*Avbryter, sparar som utkast och åker hem till Johanna. Fortsätter sen.*

Hemma igen, fortsätter där jag slutade...

Inhandlat;
 Vit tröja med några saker på.
  Vit tröja med tryck på.
  Tights med "genomskinliga ränder" på sidan.
  Kofta.
  Svart spetslinne.
  Strumpbyxor som jag ska lämna tillbaka.


  

Dock tog jag inga bilder på tightsen eller strumpbyxorna, lite onödigt att fota de tyckte jag.

BILDER INNAN THE MOVIENIGHT!

Inte så mycket att hurra för, men dock blev vi lite snuviga...

...*ATCHO!*... prosit.

Hahah, så jävla fult gjort. Men nu ska jag ta och göra lite annat.
Godnatt.

020110

2010-01-02 - 16:32:21
Stan idag, handlade en massa. Bilder kanske kommer imorgon.
Nu håller jag på att göra ve mig, snart filmkväll hos Johanna. Eller snart och snart.., om en & ½ timme.
Uppdaterar ikväll eller imorogn. Puss ♥

Say "hello" till 2010!!

2010-01-01 - 15:42:01
"Jag har disk i min tvättmaskin"

Fullt upp idag, hinner nog inte uppdatera så mycket.
Men en lyckad kväll/natt! Tacktack. (y)

RSS 2.0