Morning morning

2010-02-28 - 11:23:59

Jag har precis vaknat nu och ligger i sängen och tar det lungt. Väntar på att Cajsa ska vakna så att vi kan käka frukost tillsammans, för det är så himla tråkigt att äta själv.

Jag tänkte ladda upp några bilder ifrån Ven som Tajti skickade innan, men såg nu att dem ligger på andra datan. Vilket betyder att ni inte kommer att få se dem, jag åker hem till mamma igen idag så bilderna kommer att stanna här, tyvärr.

Nu ska jag se om Cajsa har vaknat, annars blir det att kittla henna under fossingarna.

:-)

2010-02-27 - 21:29:27

Nu har jag kommit hem ifrån farmor. Riiiktigt god mat! Mumsfillebabba.

Snart dinger Dahla. Hejdå.

Plugg som väntar -.-

2010-02-27 - 16:12:04
Inatt så har jag sovit riktigt dåligt. Eller jag somnade vid ett kanske, sen vaknade jag klockan sex på morgonen. Alltså vem gör det på ett lov? Och då var ju jag självklart super pigg och kunde inte somna om. Tragiskt...
Klockan sju kröp jag ner till Dahla igen och sov till tolv, mycket skönt. Det är första gången på lovet som jag har sovit så länge faktiskt. Och snart är det skola igen, vilket påminde mig om att jag har ett So arbete som inte är klart än och som ska vara inne på måndag. Shit, panik! Om jag har rätt för mig så har Dahla lovat att hjälpa mig med en punkt som jag helt enkelt inte klarar av.

Snart så bär det av till farmor. Ska käka där, och ikväll så är det ju melodifestivalen.
Nu ska jag göra ve mig.

(n)

2010-02-27 - 15:38:26
Känner mig urusel. Min bästa kompis sitter hemma och är ledsen och jag kan inte göra någonting..

Mc Donalds- Here I come.

2010-02-26 - 20:26:35

Nu ska jag till Mc Donald´s med Dahla.
Sen ska jag sova hos Dahla... igen, jag tycker att det är mysigt.

Snart sitter min lillasyster Cajsa i Helsingborg och kollar på Valentines day med sina vänner. Den ska tydligen vara bra, men inte lika bra som sina höga förväntingar. Jag ska själv se den. Den verkar himla bra faktiskt och det är en massa skådespelare med i den som man kommer att känna igen.

Ven

2010-02-26 - 20:10:35
Nu så återkommer jag.

Ja, Ven. Det var kul. Dock var det väldigt längesedan jag var uppe så länge. Alltså jag kunde verkligen inte somna, helt sjukt. Så jag gick och la mig i sängen med Dahlis vid tre kanske (?), då alla andra också la sig i sina sängar. Men kunde jag sova? Ikke sa Nikke.
Gick upp till Johannas säng och störde henne lite, klättrade ner och störde Dahla lite, sen upp till Johanna igen. Sen märkte jag att Tajti och Lena hade börjat slumra till så störde dem också lite och kittlla dem under fötterna (y)

Klockan fem var jag trött på det och märkte att det satt folk nere i köket så stack ner till dem och satt och snacka ett bra tag med dem, jag åt även två pannkakor. Mumsmums var det! Dem kom in på att snacka om en massa skräckfilmer och sånt, satt där och bara blev mer och mer rädd när man har hört att det tydligen spökar där på prästgården också. Inte kul det alltså.

När jag  sen kom tillbaka till sängarna och lägger mig brevid Dahla så får han plötsligt panik och springer och hämtar en madrass från ett annat rum och lägger sig på golvet.
"Dissare... Dissare..." börjar jag att viska till honom och säger att jag är rädd. Så han kommer upp till mig ännu en gång men han får panik igen, ncncnc...

Så jag la mig och snackade med Kalle istället ett tag, eller ett bra var det. Nästan alla hade ställt sina mobiler så att dem sklle ringa klockan sex, för att hockyn började då. Så kom jag på den briljanta idén att gömma Dahlas mobil så att han inte skulle hitta den när den ringde så att alla skulle vakna och sen skylla på att Dahla inte stängde av sin mobil. Så när klockan hade flygit iväg till 05,55 så började Dahlas mobil att spela musik. Jag och Kalle bara la där och njöt av att alla skulle vakna. Musiken började att spela högre och högre tills Dahla hittade sin mobil och stängde av ljudet. Och var det någon som vaknade? Nej!

Jag; Vaknade ni inatt av att Dahlas alarm sattes igång?
Johanna, Kim & Eric; Nej...
Liksom, det failade sig redan från början.

Lena och Tajti hade legat och kollat på film (trodde jag) 
Jag går in i rummet och ser att datan fortfarande är igång. Jag tittar på dem och tycker att det ser ut som om dem sover och trycker ner dataskärmen, så rör sig något.
Jag; Tittade du på film?
Tajti; Ja?
Jag; Ska jag ta upp den igen?
Tajti; Näe.
...sorry, trodde du sov så sött.



Där har vi mig på hemfärd med Prästgården låååångt bakom mig :)


Och här har vi Prästgården, dock är det en dålig bild. Men jag skyller på att det var dimmigt ute.

   
  
  
  

Såg nyss att jag har skrivit rätt mycket redan. Så ja, jag tycker att det räcker nu.

Trötter

2010-02-26 - 17:02:23

Ven var roligt, helt okej, skitkul.
Återkommer senare

Tummen upp (y)

2010-02-24 - 13:00:54
Ven med vänner nu.

I´m goes Michael.

2010-02-23 - 15:21:58
Jag och Elli har precis spelat in vårt engelska arbete.
Fatta snyggt ? :) Och ja , det är klart ni får se det.

Fett fult, jag vet. Men hallå, det kallas flumm.

JAG ÄR BÄST

2010-02-21 - 18:35:18
Har precis ätit mammas goda lasagne nu, mums va de!
Dahla är inte här längre... han stack klockan tre. Men snart är han tillbaka!

Han ringde nyss, HAN ÄR PÅ VÄG!
Så måste fixa klart mig nu, ha de fint!


Ameh, sluta dregla.

Jag lever!

2010-02-21 - 10:56:37
En vecka var det sen jag skre v senast, så ja det är väll dags nu igen. Fn vad jag suger på detta.
Men Darin var ju iallafall fetebra igår på melodifestivlen, ingen tvekan om det.



& nu sitter jag här en vanlig söndagsmorgon i sängen med min söta pojkvän brevid mig. Vi halv tittar även på en film som går på tv- Noise, den är inte att rekommendera. Handlar om en kille som blir helt psykiskt störd bara för han bor i en lägenhet där det händer en massa störande saker utanför. T.ex billarm tjuter o.s.v, it sucks!
Men nu så bytade han nyss till How I Met Your Mother istället, mycket bättre.

SNART ÄR DET LYXFRUKOST!
Vilket då är varma minibaugetter, ägg, gott pålägg och OBOY. I love it!

Partaj hos Dahlis!

2010-02-14 - 01:14:13
Ville bara meddela att jag lever

Jag är väldigt dålig på att uppdatera här, men det är sånt man får leva med.
Jag har haft fullt upp nu den senaste veckan och kommer troligen att ha det nästa vecka också, då det är en massa plugg som ska göras. Men vi får hoppas på något litet inlägg ändå, eller hur? ;-)

Gymnasieval i sällskap med Markoolio

2010-02-01 - 16:59:45
Det blev att jag valde samhälle på Gullstrand till slut. Eller ja, jag tog det som första handsval.

Val 1. Gullstrand→ Samhällsprogrammet→ Ekonomi
Val 2. Skolstaden→ Hantverkarprogrammet→ Stylist
Val 3. Skolstaden→ Samhällsprogrammet
Val 4. Gullstrand→ Omvårdnad

Men jag funderar på att ändra mina val så att jag byter plats på första- och andrahandsvalet. Och vafan är Gullstrand för namn egentligen? Det låter så himla fjöntigt, liksom Gull-strand. Jaja whatever, bara dem bidrar till att jag blir miljonär en gång i tiden så är det lugnt.

Och nu undrar nu, varför i helvete valde hon omvårdnad?

- Och jo, det ska jag tala om för er. För att om jag inte kommer in på den andra valen så måste ajg ha ett val som jag är säker på att jag kommer in på. Men jag hoppas verkligen inte att det blir så, för jag vill inte sluta som min mamma och torka gamlingar i rumpan.


Ljug inte om att han aldrig har varit er favorit någon gång när ni var små! ;-)
RSS 2.0