31 Oktober 2009- Snabb uppdatering

2009-10-31 - 17:28:19
Hejhej, här kommer en snabb uppdatering om dagen.

• Bli väckt, tyvärr.
• Städa rummet.
• Duscha.
• Cykla hem till Sebbe.
• Cykla hem..
• Göra ve mig.
• Sticka till Johanna.
• Äta där.
• Fest.
• Sova.

Ha det bra!

30 Oktober 2009- Godmorgon!

2009-10-30 - 11:37:41

Hejhej, idag hade jag tänkt att jag skulle sova länge, men nejnej...
Jag somnade vid 02,00 och tänkte då att jag kunde sova fram till 12,00 åtmistone. Men vem ringer 09,55 om inte lilla Dahla och väcker en. Min första tanke var "Hur dum kan jag vara och ställa min klocka så tidigt på ett lov!" men så la inte läget till. Han slösade 100 kronor på att få snacka med mig i 6 minuter. Mycket generöst om jag får säga det själv. Självklart så kunde jag inte somna om sen och blev pigg som en tupp istället. Han kommer hem om fem dagar, och om fem dagar så får jag träffa han igen! Wiho.

Idag ska jag nog bara ta det lungt, eftersom jag är så jävla trött eftersom jag inte fick sova mina två timmar extra. Jaja, jag ska inte klaga. Det var bara kul att han ringde.

Men nu ska jag nörda Café world på facebook, men blir helt beroende. Ha det bra!

29 Oktober 2009- Min kompis undrar om du tycker jag är snygg?

2009-10-29 - 22:40:12
Hejhej, det blev ingen bio idag. Så vi gick och åt istället på Danny´s corner skit god mat! Jag åt ryggbiff med pommes och bearneissås (osäker på stavningen) det år även Johanna och Lena. Det var trevligt. Efter det så gick vi en runda i stan, men det var kallt och boooring så vi stack hemmåt istället.

Jag har kommit på en jätte smart sak "Min kompis undrar om du tycker jag är snygg?" skit bra. Man skyller på sin kompis och får samtidigt det svaret man varit ute efter själv. Det funkar!

sjögren säger:
Min kompis undrar om du tycker jag är snygg?
MASEN säger:
ser söt ut

sjögren säger:
Min kompis undrar om du tycker jag är snygg?
Sebbe, säger:
Du är snygg ja?

sjögren säger:
Min kompis undrar om du tycker jag är snygg?
lenapersson. |i want you so badly säger:
ja.
& nej jag är inte lebb.

sjögren säger:
Min kompis undrar om du tycker jag är snygg?
-simon , säger:
ja du är väl söt

Detta går även hem bland de i samma kön. Men man kan dock också få svar som...

sjögren säger:
Min kompis undrar om du tycker jag är snygg?
Levin - Kicken, där var den.. säger:
va?

sjögren säger:
Min kompis undrar om du tycker jag är snygg?
Johanna säger:
ok

nolife.se, tell me about it?

Vill se en liten bild på mina vackra kanelbullar?


Det är insidan som räknas, ok? - Skitgoda!

Okej, nu la jag märke till att texten är jätteliten av någon anledning. Så ni får ha det bra!

29 Oktober 2009- Bio

2009-10-29 - 17:07:01
Hejhej, det blev ingen uppdatering igår, jag på började ett inlägg men sen orkade jag inte skriva klart det. Men jag gjorde inte så mycket. Jag bakade åtminstone kanelbullar, och de blev mycket goda!

Idag har jag också bara tagit det lungt. Fotat lite också.





Om exakt 55 minuter så ska jag till helsingborg och se på Fame, efter det så ska vi äta någon stans vet dock inte var. Ha det bra!

27 Oktober 2009- Bilder

2009-10-27 - 17:41:50
Jag orkar iten skriva så mycket, jag är fortfarande skit förkyöd.

  



  

Ha det bra!

26 Oktober 2009- Text

2009-10-26 - 21:39:02
Hejhej, nu har jag precis duschat och sitter här med min lilla turban på huvudet. Är helt slut. Har varit med Johanna idag, vi pluggade hk precis som planerat, vi blev dock inte klara så vi får fortsätta imorgon.

Wiho, jag pratade nyss med Dahla, han är i Syrien. De har 25 grader och han är redan bränd, varför ligger jag inte på en strand utomlands och solar? Gud vad skönt det skulle vara, bli sån neger nu när alla andra börjar bli vita.

Det räckte med ett ögonkast sen var jag fast. Ända sen dess har jag inte kunnat sluta titta. Du är som guldfeber. När man väl har sett dig, hört dig och kännt dig så vill man bara ha mer och mer. Du går en till huvudet, men vad ska man göra. Jo, ta vara på personer som dig. Personer som jag inte bara gillar, utan är förälskad i. Det är inte många som har fått höra det, älskar. Men med dig så kan jag känna att jag verkligen gör just det. Jag älskar dig!! Jag vill träffa dig, känna din kind mot min. Höra ditt hjärta slå, slag för slag.

Jag hittade nyss denna texten, jättefint skrivit. Dahlis skrev det till mig typ i början...

Men nu ska jag krypa ner i sängen och sätta igång en film och fixa mina naglar om jag orkar, ha det bra!

26 Oktober 2009- Förkyld

2009-10-26 - 11:45:30

Hejhej, nu sitter jag här med en rinnande näsa och ögon som bara vill stängas av trötthet. Jag är förkyld! Usch, vad jag hatar det.
Jag vaknade klockan nio idag! Det är inte ok när det är lov. Nu ska man ju passa på att sova länge.

Jag är jätte glad; JAG HAR HITTAT MIN KAMERALADDARE! Så nu kan jag börja fota igen, i'm so happy.


Hahaha, denna bilden tycker jag är så jävla rolig. Jag ville fota ankan när den kom flygande mot mig så sa Lars (han som springer på bilden) att han skulle skrämma ankan så den flög mot mig. Men icke sa nicke, jag lyckades fånga denna bilden istället, skit kul! Okej, det låter kanske tråkigt, men det var kul när det väl hände.

Nu har jag fastnat bland mina bilder igen... man blir helt beroende.



Nu ska jag ta och göra ve mig eftersom jag snart ska till Johanna. Ha det bra!

25 Oktober 2009- Trött

2009-10-25 - 16:47:11
Hejhej, jag är cp trött och orkar inte uppdatera något nu. Tänkte fixa lite i PS nu istället. Ha det bra!

24 Oktober 2009- Dahlis

2009-10-24 - 11:11:34

Hejhej, här ditter Dahla och sjunger mitt i mitt öra... nu sluta han och tog isönder sitt lipsyl istället.. smart- nope.

Idag har jag sovit riktigt jävla dåligt. Jag somnade vid tio kanske, var cp trött. Sen vaknar man kl 03,00 ;0 och sen typ halvsovit till 08,00


JAG HAR ÄTIT JÄTTEGOD FRUKOST!!
-äggröra med bacon.

Ikväll bär det av till kusinens kalas. Mamma och company var på Ullared igår, gissa om dem köpt något till mig? -Ja. JIPPI YEY!

Okej, nu ska jag hitta på något vettigt, ha det bra!

23 Oktober 2009- Mycket att göra

2009-10-23 - 13:38:25
Hejhej, nu har jag precis kommit hem ifrån skolan. Riktigt skönt med lov nu, och som pricken över i;et så fick vi sluta 12,20 idag.
Usch vad jag är trött idag, helt sickt. Ögonlocken vill bara stängas, funderar på att krypa ner i sängen en stund... men det kan jag lika bra sluta att fundera på eftersom jag måste;
• Plocka undan på mitt rum.
Damma mitt rum.
Dammsuga mitt rum.
Blöta golvet.
Duscha.
Föna håret.
Platta håret.
Klä på mig.
Orka att ta cyklen och cykla hem till Dahla.

Usch, usch, usch... Okej, det är absolut inget fel på att cykla hem till Dahla. Men alla saker man måste göra innan man kommer dit är rent ut sagt bara usch.

Idag på spanskan så skulle vi skriva kärleksdikter, på spanska då såkart. Jag blev väldigt nöjd med min lilla inledning; Te extrano, sin ti soy hermosa. (Jag saknar dig, utan dig är jag vacker.)
Johanna tyckte inte riktigt att det lät så bra så hon ändrade det till; Te extrano, con ti soy hermosa (Jag saknar dig, med dig är jag vacker.)
Haha, vadå "med dig är jag vacker"? Jag är en vacker självständig individ, eller?
-Japp.

Idag hade jag tänkt att vara lite romantisk av mig, men jag tror inte jag kommer att lyckas så bra med det. Men visst det är ju alltid värt ett fösök. (:
Nu ska jag gå och ta itu med allt jag har att göra, ha det bra!

21 Oktober 2009- Blandat

2009-10-21 - 20:56:42
Hejhej, nu är skolan igång igen, eller ja det har den varit nu i tre dagar. Men det jag försöker komma fram till att jag inte kommer att vara så aktiv under skoldagarna. Men om två dagar så börjar ju ett härligt lov? (;

Idag har väll varit en vanlig dag. Onsdagsarbete, pluggade på ganska bra idag tycker jag. Sen hände det ena och det andra, men jaja.
Efter skolan så var det hem till Dahlis, väldigt mysigt enligt mig. Vi såg även Face/off, första gången jag såg och jag brukar inte gilla action filmer. Men den filmen var faktiskt riktigt bra för att var actionfilm, jag kyckades i alla fall att se igenom hela utan att tröttna.

Men nu börjar snart Greys anatomy, så jag ska göra i ordning lite glass och sedan kolla på det. Ha det bra!

17 Oktober 2009- Old times

2009-10-17 - 23:48:45
Hejhej, nu har jag just precis pratat med kära Dahla (shit, vad jag saknar honom just nu) och han är redan trött på konfirmanderna på Ven. Men å andra sidan så är dem hyperaktiva tonåringar som springer runder. Inget illa menat mot dem, vi var precis lika dana när vi var konfirmander.
Och sen kan jag meddela att det inte blir några bilder från idag som jag och Johanna tagit, efter vissa omständigheter. Haha, usch. Fan vad det lät nördigt!

Så jag tänkte bjuda på en och annan web-camerabild eftersom det är det jag suttit och pillat med ett tag under dagens långtråkiga period.


Där har vi mig igen, och gud vad denna datan har blivit seg. Riktigt bra tålamod behövs för att klaraav denna datan- precis vad jag har.

Innan idag så var jag tvungen att rensa igenom lite grejer och då hittade jag en låt som jag och Pernilla hade skrivit när vi var små. Hahaha, den är så himla nördig att jag måste skriva den. Men innehållet tycker jag är ganska vettigt i alla fall, så något har vi nått fram med.

"Jag siter här och gråter, ensam och övergiven.
Fattar inte varför, hur kunde det blis såhär?

Du behöver inte gå med coola gänget och låssas
att jag inte finns, precis som jag var nån slags luft.
Men jag finns där hela tiden och jag är visst någonting,
jag fattar inte var du gör så här mot mi--g.


Man får va som man vill och göra det man kan.
Bry dig inte om vad andra tycker och tänker. Gilla
dig själv precis som du är, du behöver inte följa
modet för att vaa populär.

Du behöver inte gå med coola gänget och låssas
att jag inte finns, precis som jag var nån slags luft.
Men jag finns där hela tiden och jag är visst någonting,
jag fattar inte var du gör så här mot mi--g.


Jag sitter här bakom is och snö, det känns som jag inte finns.
Jag vill att du ska förstå att det är dig jag vill ha, men du vet
inte änns om det för du aldrig med mig och du tror att jag
inte är något att ha... Bara för jag vill vara mig själv och inte
som dem andra, så är jag någonting ändå.

Du behöver inte gå med coola gänget och låssas
att jag inte finns, precis som jag var nån slags luft.
Men jag finns där hela tiden och jag är visst någonting,
jag fattar inte var du gör så här mot mi--g.


Men det finns lyckliga dagar, som inte är som nu.
Jag önska att du va här och höll mig i din famn för jag
är någonting, jag är något coolt och ballt."

Wiho, någon som håller med om att denna låten skulle slå igenom? -Jag visste det!


Hahaha, ooooold times.

Usch vad det är roligt att sitta och kolla igenom gamla bilder, haha. Fast att den bilden inte är i världens bästa kvalité så väcker den en massa minnen. Men nu ska jag hitta på andra saker, ha det bra!

17 Oktober 2009- Robin Bengtsson

2009-10-17 - 19:53:06
Hejhej, gissa vad jag har gjort idag... du kommer inte klara det, det vet jag... du har felfelfel!
- Jag och Johanna åkte och checka in denna snyggingen, Robin Bengtsson ofc för er som inte vet att det är han!! 
Jag har fått höra idag "Vem är det?", "är det någon från idol eller?" Liksom hallå!?


Självklart måste man ta chansen när man väl har den, dålig kvalité på bilden-jag vet. Men Johanna hade glömt sin mobil så vi fick nöja oss med att Johannas pappa fotade med sin 2,0 mp mobilkamera. Visst är vi söta?


Jippi YEY, Robins autograf. Dock är den upp och ner och jag kan inte se vad han har skrivit, men whatever. Jag har ju åtminstone fått en, det är ju det som räknas.

Nu väntar jag på att Johanna ska äta upp så hon kan skicka en del bilder till mig från idag. Efter vi hade sett Robin så stack vi hem till henne. Det var meningen att vi skulle gå ut men började attt fotografera oss med web-cameran i datorn. Mycket vackra bilder om jag får säga min åsikt. Sen fick vi för oss att spela in lite, men det gick som det gick... alltså bra mot slutet.

         


...man måste roa sig på något sätt när man har tråkigt.

Återkommer säkert senare, ha det bra!

17 Oktober 2009- Ailinn

2009-10-17 - 12:10:20
Vem är gudmor till världens sötaste unge?
-
Jag!












Så sjukt jäkla söt- Ailinn Sjögren

16 Oktober 2009

2009-10-16 - 23:01:48
Hejhej, nu kommer det att vara dålig uppdatering på ett bra tag. Jag har en massa saker som ska göras.
Men ha det bra!

15 Oktober 2009- Jag vet inte

2009-10-14 - 18:36:21
Hejhej, just nu sitter jag här nyduschad och försöker att klura ut varför mitt spotify inte fungerar... fan vad störigt detta är! Nu ser jag problemet, det står att jag är offline. Och hur ändrar jag detta? Det funka inte med att loga in och ut... Aha, testar med att klicka "exit", nu är jag inloggad igen OCH DET FUNKAR! Fan vad bra.

Just det bilder på det jag köpte. Men jeansen och koftan ligger i tvätten så kunde inte få med det på någon bild. Och jag har inte tid att fota något annat, så jag struntar i bilderna.

Jeans skjorta 249:-
Svarta leggings 99:-
Svart linne 99:-

Även en svart kofta på rea 99:-
Mörk-blå jeans 399:-
Nagellack 22:-
Nagellack 16:-


Och en tyst minut för att min laddare till systemkameran är på rymmen och kasnke aldrig återvänder. Vilket innebär att jag inte kan använda min kära kamera och får nöja mig med en bajsig digitalkamera.

Och för tillfället orkar jag inte blogga mer, ha det bra!

11 Oktober 2009- Bungyjump rätt i plurret

2009-10-11 - 11:41:47
Fy fan säger jag bara! Ursäkta språket men jag kan inte hålla tillbaka det. Tänk er själv att hoppa bungyjump från 50 meter och repet lossnar från dina fötter och du slår rätt ner i vattnet med en jävla fart. Det var precis vad som hände denna kille men det skrämmer honom inte; trots allvarliga skador tänker han hoppa igen. Idiot säger jag bara!

11 Oktober 2009- Dahla talar ut om sin sårbarhet.

2009-10-11 - 10:00:29
Hejhej, nu har jag precis vaknat och sitter här i sängen och har ont i ryggen. I fredags så såg jag ju då på bio med Johanna och det blev "Flickan som lekte med elden". Värd att se om man nu har sett ettan.
Det var så kallt inne i biosalongen att jag fick sitta med vinterjacka och mössa under hela filmen, liksom har dem funderat på element?

Och igår bar det av till Center syd det blev tights, linne, jeans-skjorta, stickad tröja, två nagellack, deo och ett par jeans. Letade även efter skor men de jag ville ha fanns dock inte i min storlek såklart. Bilder på det kommer troligen imorgon.
Sen när man kom hem så hade jag tjugo minuter på mig att göra ve mig och sen cykla hem till Dahla eftersom man var bjuden på hans lillisysters "kalas". Dock var det väldigt roligt.

Idag ska jag nog bara slappa. Linda sa att jag var tvungen att fixa lite på mitt rum bara, annars så är det lungt... Fuck! Måste fan plugga också, spanska-prov tills imorgon, dock kan jag redan det mesta men måsta öva lite mer på texterna och glosorna i boken.



- Skulle jag kunna få någon annan sås, jag klarar inte riktigt av den där?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

Ha det bra!

9 Oktober 2009- Kanelbullar

2009-10-09 - 16:22:43
Hejhej, jag luktar bara kanelbullar nu. Vi bakade kanelbullar på hemkunskapen och efter så fick vi äta hur många bullar vi ville. Vår Hk lärare körde en lite tävling också, den med finast kanelbullar vann. Mina och Johannas kanelbullar låg först på första plats, men sen fick hon syn på mina två "lutande torn i Pisa kanelbullar" och vi sjönk till tredje plats. Men sen tog hon sig en funderare så vi hamnade till sist på delad första och andra plats. Och Johanna är fortfarande pissed på mig bara för jag gjorde mina fina lutande torn i Pisa.

 
 
 
Åh shit, jag vet att jag är lite konstig men det är sånt man får leva med.

Idag ska snälla Ida bjuda Johanna på bio. Jag är jätte jätte snäll, dock har hon gjort samma sak för mig. Men ändån, det är stunden som räknas.




Ida webbar även med Johanna. Ida ser pittögd ut och Johanna verkar tycka jag är tråkig. Asså jag är helt och hållet beronde av "the worlds greatest" superbueno! (y)

Okej, nu ska jag hjälpa mina småsyskon med att blåsa ballonger. Ha det bra!

8 Oktober 2009- Pissed off

2009-10-08 - 17:03:04
Asså seriöst nu är jag fan ledsen!! Alla mina bilder som jag har sparat på i cirka två år har åkt bort ifrån mitt USB-minne. Jag hade en mapp där jag hade en massa bilder i som jag tyckte om och dem bilderna var riktigt bra och nu har alla dem åkt bort, fan vad pissed jag är. Så jävla sur blir jag! Ska jag skylla på att USB-minnet är super dåligt, eller på min morbrors fru som lånade det för någon månad sen eller på mig själv? Tror det blir det första alternativet... kanske lutar det åt det andra alternativet. Om hon nu skulle föra över några bilder från hennes bröllop och råkat göra något fel? Kanske... eller så har jag råkat radera mina favorit bilder, skulle nog inte tro det. Ibland så går till och med vissa bilder "isönder" bara för att jag har det på ett USB-minne, ååååh vad sur jag är!!

Jaja, ska göra ve mig nu. Ha det bra!

7 Oktober 2009

2009-10-07 - 18:46:49
KILLAR:
En kille som har samma humor som dig: Kanske Tajti (?) åtminstone "msn-humor"
En kille som gör dig glad: Daddy
En kille som du tycker om: Sebastian
En kille du tycker har skön stil: Linus
En kille du saknar: Kevin (dock inte han i klassen)


SENASTE:
Personen du tänkte på? Sebastian
Personen som sov i din säng? Jag
Personen du skrev med på msn? Johanna
Personen du var med? Johanna
Djuret du köpte? Chinchilla
Maten du åt? Soppa
Gången du spydde? Längesedan

KOMPISAR:
En kompis du saknar: Pernilla
En kompis du älskar riktigt mycket: Johanna
Din bästa kompis: Johanna
En kompis du glidit ifrån: Pernilla
En kompis du kommit nära: Johanna

RANDOM:
Stänger du av mobilen när du sover? Nej
Kan du baka bröd? Kanske med recept, aldrig testat.
Vet du hur man frostar av en frys? Eeeh, tror det?

UTSEENDE:
Hårfärg: Blond
Ögonfärg: Blå/gröna
Längd: 1.67 typ
Skostorlek: 38-39
Ålder: 15

KÄRLEK:

Har du en kille/tjej just nu? Ja
Gillar du någon? Ja
Vem? Sebastian
Vad har du på dig nu? Jeans, Linne

VEM:
Vem är i rummet med dig? Ingen
Vem fick du senast sms av? Sebastian
Vem tänker du på nu? Ingen
Pratade du senast i telefon med? Sebastian tror jag.
Vems hus var du senast i? Johannas
Vem är din favoritsläkting? Min lillasyster

VAR:
Var går du i skolan? Landskrona
Var är din telefon? Framför mig
Var är din mamma? Hemma
Var fick du tag i tröjan du har på dig nu? Affären
Vart åkte du senast bil? Till Väla
Var i ditt rum är du? Är inte i mitt rum

VAD:

Vad åt du senast? Soppa, fortfarande...
Vad drack du senast? Vatten
Vad är det för färg på dina byxor? Ljus-jeans-blå
Vad är den närmaste saken som är blå? En tavla
Vad har du på fötterna? Strumpor
Vilken film såg du senast? Vet inte vad den hette
Vad hör du just nu? Lillebror som pratar

HAR DU NÅGONSIN:

Kört över hastighetsgränsen? Nej... tror jag dock inte
Målat om ditt rum? Ja
Dumpat någon? Ja
Hoppat in i en bil med folk du just träffat? Ja
Saknar någon nu? Ja

5 Oktober 2009- Vem har påstått att folk alltid ska vara normala?

2009-10-05 - 16:10:06

















5 Oktober 2009- Nej, nej och nej.

2009-10-05 - 14:43:17

Hejhej, jag har
                      -boring
                      -boring
                      -boring!

JAG VILL UT!

Usch vad tråkigt jag har, är detta tillåtet? Det borde finnas en gräns, om man överstigit den tråkighetsgränsen så händer det något roligt. Men ikke sa nikke...

Beroende!

Asså photoshopet är svårt. Eller man kan ju lite, men innan när jag höll på och jag var jätte nöjd med bilden så hände det något. Och allt kolappsa, why why why? I don´t know.


Clearly, the world's best guy.

Dahlis är sjuk, och mina lymfkörtlar har börjat svullna igen. Vilket inte är bra alls. Trött är jag också och min ögonlock är också lite svullen... Usch vad jag tycker synd om mig själv.
Också är det spansk-prov på fredag, ojojoj! Nu blev jag helt plötsligt ännu tröttare.

Skickade nyss sms till mamma och frågade om hon kunde göra marrängsviss. Kanske blir det ett ja? I really hope so. Är riktigt sugen på det. Eller kanelbullar?
Hon sa nej. Så fråga jag om vi kunde göra kanelbullar, så sa hon att vi hade det i frysen. "Kan jag ta av dem då?" självklart blev det ett nej.

Tror jag ska se på film nu, Ha det bra!

4 Oktober 2009- Photoshop

2009-10-04 - 21:27:49

Wiho, jag har photoshop cs4 nu. Men det var skit komplicerat!





Lär väl bli bättre... Ha det bra!

3 Oktober 2009- Another lover´s gone

2009-10-03 - 19:13:25


Förbjudet att vara så snygg- ellåår!?

3 Oktober 2009- Grattis Elin!

2009-10-03 - 18:48:55
Hejhej, här sitter man hos pappa. Elin har sånt 6-års kalas, ganska roligt. Pernilla, Matilda och cajsa-bajsa har man som umgänge, helt perfekt. Länge sen man träffade dem. Fått reda på massa smakiga detaljer och massa annat skoj, me like!





Och vi säger grattis- GRATTIS!



Wiho, nu är det tårta. Ha det bra!

2 Oktober 2009- Håla

2009-10-02 - 13:31:13
Hejhej, slutade halv ett idag. Fick håla sista passet, snacka om skönt!

Ska snart hjälpa Lennart med något i tre timmar drygt.
Sen kommer Tajti.
Sen går Tajti.
Sen kommer jag troligen att ringa Dahla.

Kommer nog inte uppdatera mer idag, bara kanske... Ha det bra!
RSS 2.0