TUMMEN NER!- Inga desperata hemmfruar ikväll.

2010-03-30 - 21:40:57
Asså vad är detta för stil, inga Desperata hemmafruar idag! ;0

20.00- 21.00 Daiting in the dark.
21.00- 21.55 Datan medans Dahla kollar sitt program. Men det var rätt bra, så ska nog titta på det med honom istället.
21.55- 22.25 Cougar town.
22.25→ ... Obestämt, men det kommer iallafall bli najsigt... och mysigt om jag får bestämma.

Telephone

2010-03-30 - 19:18:59

Hahah, så jävla bra.

Ha en fortsatt trevlig kväll! ^^

2010-03-29 - 19:45:00
Ska snart upp i duschen, sen har jag en mysig kväll med pojkvännen att se fram emot.

Wii Fit Plus (Y)

2010-03-29 - 13:32:23
Jag var tvungen att ställa klockan på 08.30 på första dagen på lovet. Det känns inte bra. Men jag var tvungen att gå den sista gången på utbildningen, så det känns skönt att jag inte behöver tänka på det mera.

Det kommer säkert att bli mycket snyggare med ett annat smycke. Men det måste jag vänta i 2-3 månader.


Vi köpte Wii för några dagar sen och nu har vi även inskaffat Wii Fit Plus. Skitbra ju!
Jag testade det innan och det var faktiskt rätt jobbigt och vissa övningar klarade jag inte änns av... Ncnc. Nä men jag kunde välja en personlig tränare och allt, så jag valde såklart en vältränad kille som tränar med mig, haha.
Men det var himla bra, man fick se hur mycket kalorier man gick ner efter varje övning och även det totala.
Den räknade ut BMI och berättade om man var under-/normal-/överviktig och sånt där mellan. Sen kunde man sätta upp olika mål och massa sånt, skit kul!
Så idag har jag åkt en massa snowboard :)

Godnatt ♥

2010-03-28 - 22:58:12
Kom på att jag ska iväg 10.00 imorgon! Men jag kanske ser en film ikväll trots allt...

Rubrik sökes

2010-03-28 - 12:14:31
Jag har blivit morgonpigg, 09.58
Men jag är så fruktansvärt trött om dagarna, jag vet inte varför. Eller jo, nu kom jag på det. Min kropp tror fortfarande att det är skola.

Jag har jätte ont i min navel när jag ska sova, jag vet inte hur jag ska ligga. När jag böjer mig ner gör det ont. Men enligt Olivia så kommer det att göra ont i ungefär en vecka, sen är det över.

   
 
Giiiiive me and I love you forever!

Jag har fastnat för denna låten, och den är då fruktansvärts dålig.


Och angående dåliga saker så har mina planer för dagen rubbats helt och hållet.

Angående förra inlägget; Ingen vithaj existerade, tyvärr.
Men jag hoppas att ni förstod det.

Fishing, fish

2010-03-27 - 18:43:44

Jag är hemma nu och jag är dödstrött. Jag fick två torskar, men jag tyckte synd om dem så jag kastade ner dem igen. Dem var även rätt små, så dem hade inte gjort någon nytta i mitt fantastiska liv iheller.
Dock blev det en jätte stor fisk som Johnny fick upp, eller jag tyckte iallafall att den var jätte stor. Om jag inte minns fel så vägde den lite över fyra kilo, imponerande!

Dahlis vill att jag ska skryta om att han fick två sillar och en torsk. Det nappade även en liten vithaj, fråga mig inte var den kom från -För jag har ingen aning.

Det var helt creepy, den åt typ upp hela dahlas fiskespö. Eller åt och åt men den slet sönder det. Sen såg man bara dem silvassa tänderna som glänste av solen över vattenytan som tuggade på spöet. Riktigt läskigt.
Men tur så hade han med sig ett till spö så det var bara till att börja fiska igen. Och vad händer inte då om hajen kommer tillbaka?

- Fucking creepy. Och Dahla var av med ännu ett spö. Lite konstigt att den bara gick på Dahlas spö, men det kanske berodde på att hade självlysande bläckfiskar som bete på sin krok.

Sen tvingade jag Johnny att skära upp hans fisks magsäck och vi fann en hel krabba. Hur stor chans är det att en fisk lyckas svälja en hel fucking krabba? ;0

Jaja, från en sak till en annan så var det en toppendag och nu ska jag avsluta den med kycklinggryta. Eller avsluta och avsluta, kvällen är inte över än.

Fishing

2010-03-27 - 08:58:14
Nu är jag vaken och om typ en timme så kommer mamma och hämtar mig och Dahla och sen ska han och jag fiska.
Najsnajs.

Hörs senare.

Hål i naveln!

2010-03-25 - 19:26:54
Hål i naveln, hål i naveln, hål i naveln! YEY! I´m happy.

Det gjorde faktiskt inte ont...
Påminde om att åka frittfall, efteråt tänker man "Var det allt?"

Jag är glad och jag orkar inte blogga just nu, jag har bättre saker för mig.
Bild kommer... men inte idag.

Mums Mums Mums

2010-03-24 - 17:35:33
Nu har jag precis käkat korvstroganoff. Skitgott!

Innan idag så stack jag hem till min kära pojkvän en stund, trots att han är sjuk och kräker typ fyra gånger om dagen. Ok! För mycket information, stryk det!
Men för första gången på 8 månader och 10 dagar så får jag äntligen höra att jag faktiskt är rätt romantisk av mig :)

Usch, idag är det utbildning. Vad tråkigt.


Totally ägnad till Dahla.

Jag kommer inte på någon bra rubrik... eller jo tydligen.

2010-03-23 - 18:43:56
Eftersom typ alla har börjat power walka nu inför stranden så får jag faktiskt lite skuldkänslor över att jag själv inte tar tummen ur röven och beger mig utåt.
Men det ändrade jag på idag, får idag tog jag tummen ur röven och begav mig ut. Jag känner mig liksom så duktig nu när jag sitter här och känner hur det värker i mina vader och hur ont jag har i mina fötter. Dock borde jag nog använda min jympadojer så jag slipper få ont i fötterna.

Power walka till karlslund.
Sprang en runda på slingan.
Power walka en runda på slingan.
Power walka hem.

Trött, trött, mera trött.

Nog med det. Jag fick åtminstone ett VG på Buddha provet. Me happy. Men jag skulle ha varit så mycket lyckligare om jag hade fått ett MVG.

Nu ska jag snart ringa Dahla, sen blir det Dating in the dark, Desperate housewives och för att avsluta denna underbara kväll så ska jag bante mig se på Couger town.

Jag är ledsen.

2010-03-22 - 17:02:39
Punkt slut.

Jag är sur.

2010-03-22 - 15:54:33
Punkt slut.

Vad gör jag uppe så här tidigt?

2010-03-21 - 09:08:13

• Jag kan inte sova
• Jag är vrålhungrig
• Jag har ont i nacken
• Det rinner från mina ögon
• Jag har tråkigt

Medans den här fisen...

...sover.

Jag funderar på att göra något riktigt elakt mot honom, kanske sminka honom överdrivet mycket? Måla hans naglar? Eller hämta is och lägga under täcket?
Allt detta låter mycket lockande.

Gammel mormor- Välkommen till dagens teknik.

2010-03-20 - 20:28:15
Firar pappa och Linda nu, min gammel mormor kom nyss hit och hade ett litet samtal med oss ungdomar.

GM; Vad är det för slags apparat?
Jag; Det är en data.
GM; Jasså, kan man blogga på den?
Jag; Ja..
GM ser chockad ut
Hur är det med dagens gamlingar?

Efter det så fick vi oss en liten undervisning om att vi skulle vara försiktiga med vilka vi väljer att chatta med, man vet ju aldrig vad som kan hända. Man kan bli drogad!, säger GM.


Snygga som få!

2010-03-20 - 10:16:13
"ida..
du är en syster som ställer upp i dom flesta lägena..
Även om vi bråkar ibland så vet vi båda att vi älskar varandra. Vi har många roliga minnen men ändå tråkiga minnen också. Du ska vet att jag alltid kommer finnas vid din sida livet ut. Ett liv utan dig skulle inte vara ett liv som jag vill leva, för även om du inte alltid visar det så vet jag att du älskar mig och vill ställa upp för mig percis lika mycket som jag vill för dig. Du har ju alltid hjälpt mig med kläderna och sminket när jag inte viste vad som var mode, och sånt. och att ta bilder med dig är något av det roligaste som finns. den ända gången vi verkligen pratar ut är när vi är hos pappa. men jag önskar att vi kunde göra det oftare. hahah,jag saknar spanien. när vi var i spanien då var det bara du och jag. och nästa år blir det så igen. jag lääängtar! :D
jag älskar dig"

Visst blir jag glad som syster.
Det finns inget bättre än att veta att ens syster ser upp till en, får då vet jag att jag har lyckats.

Mars 19, 2010

2010-03-19 - 19:49:56
Vad säger en man som sitter i vattnet till midjan?
- Det hår går över mitt förstånd.

Vad är en man som hoppar ut från 15:e våningen?

- Ett bidrag till "Bo bättre"

Vad är skillnaden mellan hundmat och en man?
- I hundmat finns det mer hjärna.

Varför ska en kvinna hellre vara söt en klok?
- För män kan se bättre än tänka.

Vad är en man i saltsyra?
- Ett löst problem.

När är en man värd 10 kr?
- När han hämtar kundvagnen.

Vad kallas män som mist 90% av sin intelligens?
- Änkemän.

Varför finns män över huvudtaget?

- För att vibratorn inte kan klippa gräsmattan.

Pappas önskelista- Great!

2010-03-19 - 17:19:06
Pappa skrev nyss sin önskelista till mig.
• Tavla
• Spel
• Luftgitarr
• Himpa vimpa
• Kram
• Bowlingklot helst 2st
• Curling kvast

Hahaha, vem önskar sig en curling kvast? Tydligen min pappa.
Tavla, spel och kram är saker jag förstår att han vill ha. Men en luftgitarr.. jag vet inte änns vad det, måste kolla upp det.



Okej, så detta var då en så kallad luftgittar. Ingen gitarr alls. Självklart kan jag ge dig en sån pappa.
Sen har vi en himpa vimpa, som kan vara precis vad som helst. Det var det ordet som pappa alltid använde när jag var liten.

Jag; Pappa vad är det till middag idag?
Pappa; Det blir... HIMPA VIMPA!
Jag; Men oh..

Två bowlingklot, hmm... undra vad han ska med dem till. Kanske lägga dem i en bh så folk kan säga "Wow, du har ju rediga bowlingklot!" Kanske inte.
Men en curlingkvast? Hallå! Vad i hela friden ska han ha en curlingkvast till. Jo, det ända logiska är ju att han självklart ska använda den när han curlar. Men det låter inte logiskt när han aldrig har curlat förrut. Jaja, det kanske är hans nya hobby. Jag ska inte säga mer.

:D

2010-03-19 - 15:50:58
Jag är på skit bra humör!
Så jag ska inte slösa bort min tid på datan, utan gå och sprida vidare min glädje.
Vi ses och hörs!

Dahlis, kom hem!

2010-03-18 - 16:29:57
Jag märkte nu att jag tydligen sitter i mina badkläder, så någonting i mitt huvud säger nog att jag ska med och bada ikväll trots allt. I början hade jag inga planer på att hänga med, men nu har jag börjat tänka i andra banor. Så kanske.. jag får se. Om jag orkar.


Jag saknar Dahla och tycker att han ska komma hem ifrån Italien nu.



So fun!

Onsdag

2010-03-17 - 15:10:37
Är alla pigga och glada? Tänkte väll det.

Jag gillar verkligen inte onsdagar längre. Eller jo, jag gillar ju att vi har onsdagsarbete i skolan. Men nu när jag kommer hem så är det så mycket som jag måste hinna med innan jag glider vidare. Jag måste duscha, göra ve mig & äta på ungefär en timme. Sen ska det spenderas fem fucking timmar i församlingshemmet. Och den utbildningen gör att jag missar första halvtimmen av Grey´s anatomy. Men som den tur jag har så slutade utbildningen tidigare förra gången så att jag precis hann hem till men kära tv-apparat. Jag får väll hoppas på att det inträffar även idag.


Ida säger mumsmumsmums...

Tv... och gottigottgott ofc.

2010-03-16 - 20:00:18
x Dating in the dark
x Desperate houswives
x Cougar town

Skämt & sido

2010-03-16 - 18:29:08
Fan vad jag känner mig tjock ;0 När mamma och min andra syskon var i Ullared så skrev jag ner en lista på saker jag ville ha, så var det pengar över så dem köper fete mycket gottigottgott till mig- lantchips, napppåse, Ahlgrens bilar, kexchoklad och marabou. Några av mina favorit gottesaker. Och som grädden över mosen så har mamma gjort våfflor som jag ska äta ikväll, jag funderar på att skippa våfflorna...
fy tusan vad jag kommer att rulla fram sen.


Gillade inte alls denna låten första gången, men gav den en chans till och är helt beroende nu.

Idag har jag varit jättesnäll.
• Lennarts kaffe var slut och han var helt frusterad över det, så snälla jag erbjuder mig att cykla och köpa kaffe till honom.
• Min lillebror hittade en studsboll inne i vedbon som han tycker om jätte mycket, så går han ut och börjar studsa med den. Och vad gör han om inte studsar in den till grannen -.- Så snälla jag går med honom över till grannen. Vilket jag egentligen är alldelse för lat för att göra.
• Elinor skulle in om konsum och handla mat till sin mamma efter skolan. Egentligen så var jag aldelse för trött för att göra det, men snälla jag följde med ändån.
• Jag lät Johanna dricka av min mjölk utan att klaga på lunchen.

Det ploppar upp att Sebastian (även kallad Dahla) loggar in på msn via ebuddy. Och eftersom han är i Italien just nu och att jag inte har någon kontakt alls med honom och kommer inte att ha det iheller förren lördag kväll så hoppade nog mitt hjärta över ett slag "Är det Dahla som har hittat ett billigt internet café, jippie!?" Men icke sa Nicke... det var en annan Sebastian -.-

Mamma till Pelle
- Kan du se skogen nu Pelle?
- Nej, träden är ivägen.

IMORGON!

2010-03-15 - 19:42:16
NY TRÖJA NY TRÖJA NY TRÖJA NY TRÖJA NY TRÖJA NY TRÖJA



Jag bloggar mer imorgon för just exakt nu när jag skulle skriva ett sånt fete blogg inlägg så vill min syster ha datan... och hon ska ha den nu. Tyvärr.

Me happy!

2010-03-13 - 14:10:29
Min klicksak till kameran är hittad... under sängen. Jag är lycklig!


"Haha, så löjligt!", säger Dahla.

Godmorgon

2010-03-13 - 12:35:45

Mys med Dahla & Ullared

2010-03-12 - 20:19:43
Sitter hemma hos Dahla nu. Jag sitter inne på hans toalett. Nej jag gör inte något av mina behov samtidigt. Jag bara sitter här och njuter av utsikten av Dahla i duschen och lyssnar till hans underbara stämma.

Jag och Kalle är vid St. Johannes.

Kalle; Jag har en kompis som bor där uppe (pekar på en våning på andra sidan gatan) och han har döfin utsikt!
Jag; (...) HAHAHAHAAHAHAHAHA asg!

För er som formodligen inte fattade så är det en stor kyrkogård i Landskrona.
ULLARED IMORGON!
Jag får moneys av mamma och Lennart eftersom jag är pank.
Jag vill pierca mig i naveln också, mamma säger "ja".
Jag vill pierca mig den 29;de och mamma säger "vi får se..."
Är detta en början till ett "Ja, det är klart du får pierca dig den 29;de min lilla sockertopp"? Jag håller iallafall tummarna för det (y)

Ikväll ska jag och Dahla se på Zombieland, dem säger att den ska vara bra. Hoppas det!

ps. Dahla bloggar också www.rodbella.blogg.se

Gästbloggning

2010-03-12 - 17:04:44
Hejsan, Dahla här!

Hela dagen har jag saknat dig, från mina ögon öppnades fram tills nu. Det enda jag kan tänka på är dig! Sitter och räknar varje sekund som går...åhh kan du inte komma nu. Antar att du kommer snart:D:D:D:D

JAG ÄLSKAR DIG!

Over and out (hoppas du tyckte om min gästbloggning)

Dålig uppdatering

2010-03-10 - 14:59:01
Jag saknar er också ♥

Home sweet home!

2010-03-08 - 15:22:51
Äntligen hemma nu, det har varit en ganska lugn dag med utvecklingsamtal. Det gick rätt bra faktiskt, det var många ämnen jag höll på att höja mig i, dock fanns det även ett ämne där jag var tvungen att klara ett prov för kunna få högre betyg.
Det bästa var nog att vår idrottslärare hade kryssat i "Uppnår målen" och även en pil som visar att jag är på väg upp mot högre betyg och även en kommentar. Har jag äntligen en chans att uppnå VG i idrott? Jag skulle faktiskt tro det.
Fast först måste jag klara av orienteringen i Järavallen med Johanna, vilket vi kommer att klara ofc.


Beroendeframkallat, älskar dem!

Pasta time!

2010-03-07 - 21:22:43
Vad går inte upp för lite pasta nu på söndagseftermiddagen?




MUMSFILLEBABBA!

Blogg, film & pojkvännen

2010-03-07 - 17:15:19

Jag har inte varit så bra på att uppdatera idag för ett jag har hållit på med designen på bloggen, testade lite olika saker men har nu kommit fram till att det ser bäst ut såhär.

Jag såg nu precis film med pappa, Luftslottet Som Sprängdes. Bra film!

Nu ska ajg snart hem till mamma igen, eller jag måste typ dra nu. Dahla är i Landskrona om 5-10 minuter och jag ska packa och hinna cykla hem till mamma på den tiden.
Ojoj, nu blev det stressigt.

Godnatt

2010-03-07 - 02:19:40

Ny design

2010-03-07 - 01:14:17
Fick en liten kick nu mitt i natten och kände för att göra om min design. Den känns som en blandning mellan påsken och våren, perfekt eftersom det är vår och påsken kommer snart. (tummen upp för det)

Hejsanhoppsanlillebror

2010-03-06 - 22:30:31
Usch vad jag är trött. Jag har varit nere i Sandbergen nästan hela dagen och fotograferat med Johanna.
Fick en hel del bra bilder.


Har bara denna bilden på denna datan änsålänge som blev tagen.

Asså jag är jätte trött och orkar verkligen inte tänka på vad jag ska skriva mer nu så, ha en bra dag! ♥

Litet men praktiskt.

2010-03-05 - 21:16:48
Nu sitter jag på mitt super lilla rum hemmas hos pappa, och jag överdriver inte när jag säger super lilla, för det är verkligen litet. Och jag har precis krängt två tacos, fy tusan vad gott!

Jag har även lyckats att koppla om lite på datorn så nu är det skit chill att sitta här, jag kommer att stanna här ett tag till... OCH OM JAG HATAR SPOTIFY REKLAM, blir ju helt galen här.

...nu ska jag duscha.

Fredagsmys!

2010-03-05 - 16:51:33
Nu så är det äntligen helg, fy tusan vad skönt!

Dahla sov hemma hos mig inatt så har varit helt slut hela dagen, men nu så är jag förvånadsvärt pigg. En aning konstigt... hm. Men jag är superduper glad, himla tipptopp liksom!



Haha, Dahla fick sin julklapp av mig igår. Eftersom jag inte hade några pengar i julas så har jag inte kunnat köpa det förren nu.
Jag hade panik när jag inte hittade något till honom, men så gick jag in i en affär och såg en vit skjorta hänga där och kom då att tänka på att han inte hade någon helvit skjorta och att han ville ha en. Så ja, han fick en vit skjorta av mig i julklapp. Han blev nästan lika glad som jag är nu, om inte gladare.
Oj vad jag börja sakna honom nu, nu vill jag hem till honom! Men man får inte alltid sin vilja genom så... tyvärr lilla Ida.


*smack* puuuuuuss

Jag undrar vad som kommer på TV ikväll... måste kolla upp det. Ja det är det jag ska göra ikväll, sitta vid datan och titta på TV vilken härlig kväll va?
Jag får ju åtminstone min tacos... Nä nu tänker jag på mat igen. Fyfyfy!

... ohnej det är Let´s dance idag. Jag tycker att det programmet är riktigt tråkigt, förutom när Danny var med. Men då tittade jag dock bara på när Danny dansade också.
Cajsabajsalillasyster kanske ska vara hemma ikväll? En liten sån sisternight?
Troligen inte.
Dahla kanske kan komma, eller så kan jag komma till honom? Nej, han måste plugga -.- och han ska övningsköra.
Då återstår det pappa, kommer han att vara social ikväll, eller är frågan; kommer jag att vara social ikväll? Vi får väll se.

Nu hade jag iallafall tänkt att packa mina grejer och sen cyklat hem till pappa och hitta på något.
Jag är fett sugen på att fotografera. Men om jag inte minns fel så frågade Johanna om vi skulle till Sandbergen imorgon, så jag får spara på batteriet.

(tummen ner)

2010-03-03 - 16:13:01
Dålig uppdatering nu, skolan är igång igen.
RSS 2.0