Spanien

2010-09-28 - 08:30:32
Åker till Spanien idag med spanskaklassen, kommer bli super!
Hemma igen på tisdag.

...

2010-09-20 - 21:05:38
Jag saknar dig.

2010-09-19 - 15:27:43
Lite långsökt, men det kanske är ödet.

:(

2010-09-19 - 13:25:31
Känner mig inte alls ok just nu, tankarna flyger hit och dit. Återkommer sen.

Favorit i repris

2010-09-18 - 14:30:20
Tror jag vaknade på det mest underbaraste sättet i morse. Cajsa aoch Maja kom in och hällde vatten över mitt huvud när klockan var runt tjugo i tolv, men det var väll dags att gå upp då i vilket fall som heslt.
Och jag har knappt fått sova inatt, sover jätte dåligt. Men jag måste ändå ha sovit rätt bra för jag la inte märke till sms som trillade in under natten. Dock svider det i ögonen så trött jag är. Måste få sova.

Ikväll blir det kräftskiva hos Kalle iallafall, nice nice. Känns bara lite sent för kräftskiva, men jaja. Mys ändå.

en timme senare...

2010-09-18 - 01:03:43
.. och jag sitter fortfarande här. Nä, nu ska jag bante mig sova.

problemas

2010-09-17 - 23:55:00
Oooorkar inte att jag är vaken nu. Jag är dödstrött. Jag har inte sovit något på två nätter nu. Jag måste sova. Jag kan höra hur sängen kallar på mig "Idaaa, Idaaa kom och lääägg dig!" Men jag vill inte sova nu. Men jag ska sova snart. Jag måste orka upp och träna imorgon. Eller så sitter jag bara här hela natten? Jaja, det återstår att se.
GODNATT

helt ok

2010-09-17 - 16:22:05
Yey, pappa kommer och hämtar mig snart. Nu slipper jag asa mig ut i regnet. 

Jepp, en bild från somras.

inte helt ok

2010-09-17 - 16:11:50
Jag var inte alls på humör innan idag, men det börjar gå uppåt nu. Skönt är det.
Dock fortsätter regnet att gå neråt. Rätt trist med tanke på att jag ska cykla hem till pappa snart.

Jag saknar sommaren nu.

Hellu

2010-09-16 - 09:17:33
Det blev ingen uppdatering igår, jag orkade helt enkelt inte.
Men nu känner jag mig delvis bättre och ska försöka gå i skolan o se hur det går. Om inget annat så ska jag träffa Dahla efter skolan och sen är det ku på kvällen.

Nighty nighty

2010-09-14 - 20:02:52
Idol nu, sen snacka med älskling, sen sova.

Lite sån hej-jag-låssas-gäspar-bild och jag har blött hår, det inte fettigt. Dock var det det innan duschen. Nice.
Godnatt.

Bilden jag vann med

2010-09-14 - 14:27:55
Bilden jag vann med såg ut såhär;
(Klicka för på bilden för större format)

Glass, banan, pulver, sås, sylt..

2010-09-14 - 14:16:28
Såg nyss att Josefine hade lagt upp ett inlägg om att hon åt glass med banan och sånt gott. Blev sugen..
.. så jag gjorde en egen liten variant.

14 September

2010-09-14 - 13:10:04
Jag har namnsdag idag.
Jag och Sebastian har 1 år och 2 månader idag.
Jag fick reda på att jag vunnit pris i foto tävling idag.
Jag är sjuk idag.
Jag är fruktansvärt glad idag.

Gamle gode 9e!

2010-09-12 - 20:47:13

Tråkigt men sant :)

2010-09-09 - 17:30:44
Sitter här och har jätteont i magen, måste ha ätit något konstigt. Jag är fruktansvärt trött också trots att jag var hur pigg och glad som helst innan.
Och jag tror att vår engelska lärare inte alls tycker om mig.. det är inte bra någonstans alls eftersom han är en surgubbe och man behöver verkligen att han ska tycka bra om en om man ska lyckas få något betyg. Jag råkade komma runt 2-3 minuter försent till hans lektion igår och fick mig en liten diskret utskällning av honom. Idag hade vi samhällskunskap mellan 9,45-10,50 och sen håla i 2 timmar 50 minuter tills vår sista lektion engelska. Så ingen orkade ju egentligen vara kvar på skolan och ville hem istället. Ingen vågade heller fråga vår engelska lärare om vi kunde få någon hemuppgift och få gå hem istället för att vänta på lektionen, så självklart gick jag in till honom och frågade om kunde få det och självklart fick vi inte det. 
Väl på engelska lektionen så går han igenom vår läxa, och jag kunde ju den och ville visa att jag kunde och fjäska in mig lite eftersom han inte alls var glad på mig men självklart får jag aldrig ordet trots jag räcker upp handen som en galning.
Inte bra alls detta nej.. men men. Han ska allt få se hur duktig jag är! :)


GÄSS→YES→DISKMEDEL

Bilder från Dalarna

2010-09-08 - 19:22:41
Blö, jag känner mig riktigt usel när det gäller bloggandet. Men visst, sen är jag ju ingen kissie/kenza/blondinbella iheller så jag borde vara helnöjd med att jag änns orkar lägga upp ett inlägg lite då och då.

Men idag så var det någon slags invigning på vår skola, där först en gubbe höll tal och sedan var det lärare som hade satt ihop ett band så det var lärare som spelade och sjöng och sånt. Även vår rektor Reine (som var rektor på min gamla skola också) var med.. han spelade någon trumpet. Hehe rätt kul.

Efter skolan bar det hem mot Dahla, vi käkade lite sen spendera vi resten av timmarna av att ligga och mysa och prata lite om allt möjligt.

Ni kanske vill ha lite bilder från när jag var i Dalarna med min pojkvän och hans familj? Eller kanske inte, men ni får det ändå.
Dahlas mamma.


Dahlas pappa.


Dahlas lillasyster.


Jag och Dahla i våra bästa dar.


En flod som Dahlas pappa tyckte såg fin ut och tyckte att vi skulle hoppa ur bilen för att fota den, och ja den var ju rätt fin ändå.

Klicka på miniatyrbilderna för att förstora dem.



Campingen klockan sju på morgonen, fast vi bodde i en stuga typ där dimman är.







Snart blir det idol !
Och fråga mig inte varför detta blir blått, förstår mig inte riktigt på det.

Vad har du under blusen Rut?

2010-09-06 - 20:18:27
Nu sitter jag här igen och lyssnar på musiken som dunkar ut ur mina rätt så nya högtalare. Dem är fruktansvärt bra. Älskar dem!

I morse bar det av till skolan, efter det bar det direkt hem till dammsugningen, sen var det käk. Efter det stack jag och mamma till polisen och skaffade ett pass till mig. Det lär ju behövas nu inför Spanien. Efter passet var fixat så körde vi vidare till frisören som fick klippa av mina väldigt slitna toppar och nu totalt älskar jag mitt hår. Det var längesen det var så mjukt och fint :) haha.

Denna kvällen består nog av en bra film och Ahlgrens bilar.
Pusshej.

Tillbaka igen

2010-09-05 - 19:09:09
Det har varit full rulle hela tiden för min del denna helgen.
Fredags; skolan sen IKEA med mamma, handlade en massa nytt till mitt rum. Sen hem direkt och hjälpa Lennart som rivit väggar och sånt. Sen kom Dahla och sen mös vi hela kvällen.
Lördags; Upp tidigt och sticka till Ullared. Efter det hem direkt och måla rummet hela kvällen.

Bland annat detta inhandlades på Ullared;
Plus en kofta, matskål och vattenflaska till chinchillan, 18 års present och lite annat smått & gott.
Idag; Möblerade rummet och nu sitter jag bara här och myser. Tänkte även spendera en lite stund för mig själv i den nya soffan framför tv;n.

Lite bilder på rummet kanske?
Dock ska jag köpa tavlor sen som ska hänga vid soffan, det ser helt tomt ut där. Men tills dess så får lilla jag pryda väggen sålänge.

Tandläkaren om 30 min, jeppjepp!

2010-09-02 - 08:04:02
Denna vill jag ha ..
.. kostar bara sisådär 50,000 kronor, tror jag går och köper den efter skolan om inget annat.
Skämt o sido så tänkte jag egentligen bara meddela att det kommer vara låg uppdatering nu under helgen.

Jag ska nämligen renovera mitt rum, så ikväll plockas datan isär och under lördagen ska jag åka iväg till Ullared. På söndag blir det kanske IKEA också, lite nya grejer till rummet. :)

Hej det var ju ett tag sen :)

2010-09-01 - 19:59:27
Jag måste bli bättre på att uppdatera, fått klagomål nu. Inte bra Ida, inte bra. Skärpning!

Men de senaste dagarna har bestått av skola, nya vänner och självklart pojken min. Och jag har börjar träna nu också på riktigt, för alla er andra kanske det är självklart att man måste röra på sig osv. Men jag har alltid lagt träning åt sidan, kanske jag har joggat någon gång då och då men absolut inget seriöst. Så det känns riktigt bra när jag vet att jag rör på mig, och jag känner att kroppen mår mycket bättre av det.

Jag är väldigt sugen på att byta design hmm, ja och hur det bli med det återstår att se.

Idag fick jag reda på att jag och några andra elever från min spanska klass ska åka iväg till Spanien om lite mindre än en månad, hur kul är inte det? & vilken lyx att skolan betalar allt förutom en frukost och en lunch.


Kan avsluta med en liten söt bild från Dalarna när jag och pojken min badar jacuzzi nästan mitt i natten.
RSS 2.0